úterý 23. června 2015

RC || Volání sirény - Pomsta


Výsledek obrázku pro volání sirény pomstaNázev: Volání sirény - Pomsta
Autor: Michaela Burdová
Přeložil: -
Díl: 2.
Série: Volání sirény
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2015
Žánr: fantasy, romantika
Počet stran: 368
Hodnocení obálky: 7/10



Anotace:
Vydržela pravá láska staletí a překonala nenávist, nebo se změnila v touhu po pomstě?
Noel se nedokáže smířit se smrtí svého přítele. Je přesvědčená, že za ní stojí nadpřirozené síly. Každé léto se totiž ve městě ztrácejí a záhadně umírají muži. Její teorii o siréně, která má všechno na svědomí, nikdo nevěří. Až na záhadného Derrena, který se nedávno přistěhoval a kterému Noel očividně není lhostejná. Co když ale Derren něco skrývá?
Dívka se začne zaplétat do příběhu staleté zrady a nenávisti a brzy zjišťuje, že jí jde o život. Vše se ještě zkomplikuje, když poznává strýcovu přítelkyni Larissu – skutečnou sirénu
(z fragment.cz)

Děj:
Před rokem Noelin přítel spáchal sebevraždu. Noel to ale odmítá přijmou a je přesvědčena o tom, že za tím stojí sirény. Do městečka se přistěhuje Derren, podivný, temný a tajemný mladík, kterého očividně zajímá a její teorie mu není lhostejná. A co strýcova přítelkyně Larissa?

Názor:
První díl byl dost hrozný a vlastně ani nevím, proč jsem se do dvojky pouštěla. Nejspíš, protože nesnáším nedočtené série.
Tak či tak, čtení pro mne bylo utrpením a dokonce jsem dočetla jen z povinnosti. Kniha neměla ani čtyři sta stran, ale než jsem se tím prokousala... trvalo to opravdu hodně dlouho. Nějaké klady téhle knihy mě zrovna nenapadají. Ale o záporech by se dalo mluvit hodiny. Hlavní postava Noel byla naivní děcko a úplně plochá, nerealistická a nedospělá (pojmenovat psa "Melounek", ještě k tomu v 18? Really?). Prostředí nepropracované. Po tom, jak příšerně nereálné bylo "středověké" prostředí prvního dílu, jsem čekala nějaké zlepšení, když už je to v současnosti. Toho jsem se moc nedočkala.. Rovněž příběh ad absurdum. Opravdu nevydařený pokus o detektivní zápletku.
Další postavy taky nijak zvlášť propracované nebyly. A všechny do jedné mě štvaly. Jedinou alespoň trochu snesitelnou postavou byla Anna a té autorka nakonci udělá to, co udělala. Nebudu spoilovat. (Nebo taky jo, takže, pokud jste zvědaví: ..psychopatickou, nepříčetnou sirénu.)
Takže, ať to shrnu, jediné, co bych na této knize mohla hodnotit kladně je obálka. Zato postavy, příběh, prostředí, ba i samotný nápad ocenit opravdu nemohu.
K druhému dílu jsem přistupovala s trochu větším očekáváním než k prvnímu a o to větší bylo moje zklamání. Hodně, opravdu hodně zvažuju, zda-li se mám pustit do nějaké další její série.. a zatím to moc nadějně nevidím. Zvažovala jsem Jednorožce nebo Křišťály, kterými si autorka udělala dobré jméno.. ale docela se bojím.
Hodnocení je takové jen  proto, že nulu, nebo, jak jen to na databázi, "odpad" si podle mne žádná kniha nezaslouží. Nebo já alespoň nejsem ochotna něco takto ohodnotit.

Hodnocení:

10%
Moriko Enithrielle

Ukázka: TU

Autor:
Michaela BurdováMichaela Burdová se narodila v roce 1989 v Příbrami a vyrůstala v malé vesničce u Sedlčan. Miluje rekreační potápění a zvířata, ráda čte, a to především fantasy literaturu. Ke psaní ji přivedl její velký koníček kreslení. Jejím literárním debutem se stala v roce 2008 fantasy trilogie Poselství jednorožců, první díl začala psát už v šestnácti letech. Třetí díl Záchrana Lilandgarie se umístil na 3. místě v ceně dětí ankety SUK za rok 2009. S celou trilogií se potom umístila mezi dvaceti nominovanými knihami na Zlatou knihu 2010 a také mezi dvaceti nominovanými autory. Trilogie Poselství jednorožců prorazila i do zahraničí a koncem roku 2010 vyšla v srbském nakladatelství Evro Giunti.
(z Databázeknih.cz)

Odkazy:

Zdroje obrázků:
obálka - fragment.cz
autorova fotografie - databázeknih.cz

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit ZDE.

4 komentáře:

  1. Dobrá recenze :) Na tuhle knížku jsem se chystala, ale jak tak čtu tuhle recenzi, myslím, že to nejspíš nebude mít cenu. No nic, zkusím a kdyžtak alespoň budu mít na co nadávat xD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Alespoň budu mít na co nadávat - no, něco podobného jsem si taky říkala :D

      Vymazat
  2. Tak tentokrát už jenom 10%? :D Příště to bude už určitě 0%, co?
    Další díl mě popravdě neláká. Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Další díl se naštěstí nechystá :D Jinak by to fakt ta nula byla :D
      Děkuju :)

      Vymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)