pondělí 15. června 2015

RC || Dračí oči - Pramen moci


Název: Dračí oči - Pramen moci
Autor: Kristina Hlaváčková
Díl: 3.
Série: Dračí oči
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2015
Žánr: fantasy, dobrodružství, humor
Počet stran: 392
Hodnocení obálky: 7/10


Anotace:
Bašta je zničena a její pán mrtev. Národy Aliance slaví a postupně se vydávají na cestu domů. Zdá se, že proroctví ukázalo svou vlídnou tvář. Bujaré oslavy ještě neutichly a troskami Bašty už znovu zní hukot magického náboje. Nikdo mu však nenaslouchá. Jen strážci jsou neklidní.
Válka poodkryla pečlivě opatrované tajemství pramenů moci, posvátného Karganu. Elena svou existencí narušila jejich systém, ale není tu, aby zastavila řetězovou reakci. Křehká rovnováha se začíná hroutit. Kargan a síla, která v něm dřímá, je obrovská. Nestane-li se zázrak, vše bude ztraceno. Vládu pramene totiž může zkrotit jen jiný pramen…
(z fragment.cz)



Děj:
Bašta je zničena a princezna Elena mrtvá. Zdá se, že Aliance, díky smrti berberské čarodějky zvítězily, ale to se opravdu jen zdá.. odhalujeme existenci Pramenů moci, které nyní, narušeny Eleninou existencí můžou zničit celou zemi.. a Pramen může zkrotit jen jiný Pramen..!

Názor:
Tak, popravdě, tuhle knihu jsem si brala spíše se setrvačnosti, protože mám ráda dočtenou celou sérii. Předchozí díly mě moc nebavily (na konci článku najdete odkazy na přesunuté recenze, které jsem na ně psala ještě na sterém blogu).. nebo spíše bych je zpětně ohodnotila asi dosti hůř. Jsou horší knihy, ale i mnohem, mnohem lepší.
Jsem ale ráda, že jsem si poslední díl přečetla, protože je to oproti předchozím knihám obrovské zlepšení. Kniha mě opravdu bavila a bylo mi upřímně líto, že skončila. Stále to není bod na seznamu nejskvělejších přečtených knih, ale přesto je kniha velmi dobrá.
Pravda, jelikož jsem knihu četla s dost velkým odstupem od druhého dílu, měla jsem dost chaos v tom, kdo je sakra kdo. Kniha byla plná různých jmen, z nichž polovina mi něco říkala jen úplně matně a u nemalé části jsem se zarazila s tím "kdo-to-sakra-je"?! Možná je to jen moje chyba-krátká paměť, ale kniha mi připadala trošku zmatená a občas bych ocenila trošku podrobnější vysvětlení, kdo je kdo. Nebo alespoň rejstřík na konci.
S postavami jsem ale byla docela spokojená, ale jelikož nějak nevím, koho při tomhle množství charakterů rozebírat, myslím, že si vystačíme s hlavní hrdinkou, Aronel.
Aronel je pro nás jméno docela neznámé, ale záhy nám dojde, kdo je záhadná bělovláska zač (a ne, není to Saichi). Přímo řečeno to bylo až někdy v druhé polovině knihy, ale komu to nedošlo po prvních dvou kapitolách.. nevím nevím. Aronel jsem měla jako postavu radši než Elenu, i když s tím, že je to tak trochu Marry Sue nic nenaděláme. Ale co, jsou i snesitelné MS a Aronel je jednou z nich. Ani jsem se mockrát nechytala za hlavu "co-to-sakra-dělá"?!
Říkala jsem, že si rozebereme pouze Aronel, ale ještě se na minutku zastavím u Brety. To mě docela zarazilo. V prvních dvou dílech jí bylo věnováno docela dost prostoru a po závěru druhého dílu jsme s kamarádkou dokonce zvažovaly, zda-li by nemohla být hlavní postavou a Hlaváčková si ji potom odpálkuje někam k Manitouovi v první kapitole?
Ale dost k postavám. Jak už jsem psala výše, autorka se neskutečně zlepšila - a to se týče i stylu psaní. Opakování slov nás totiž v závěrečném díle prakticky ušetřila. Taky tu narážíme na spoustu vtipných hlášek - více než v minulých dílech. A musím říct, že stylem humoru se mi autorka trefila do noty, takže jsem se opravdu bavila.
Ovšem musím taky podotnout, že někdy jsem se musela usmát i naivitě situace. Minimálně třeba skutečnost, že si ve světě, který je jako každý druhý fantasy svět na úrovni vyspělejšího a hodně idealizovaného středověku, princ vezme služku svojí sestry a nikomu to nepříjde divný. A takových situací bylo víc.

Na závěr chci ještě pochválit obálku, která je celkem povedená. Narozdíl od předchozích knih je laděna do zelené, ne modré a to je podle mne dobrá volba :)


Hodnocení:

Obrovské zlepšení oproti prvnímu a druhému dílu!
89%
Moriko Enithrielle

Ukázka: TU

Autor:
K. HlaváčkováKristina Hlaváčková se narodila v roce 1979 v Praze. Část svého dětství strávila s rodinou v Nigérii. Začala psát velmi brzy, většinou ale "do šuplíku". Na střední škole získala stipendium do USA, kde si našla cestu k jedné životní "lásce" - ke keramice. V současné době spolupracuje jako překladatelka s ČVUT a vrátila se ke studiu na Univerzitě Karlově. V minulosti překládala titulky seriálů pro MTV a texty pro prestižní čínský architektonický časopis.
Kniha Dračí oči - Čarodějka je její prvotinou.
(z Databázeknih.cz)

Odkazy:

Zdroje obrázků:
obálka - fragment.cz
autorova fotografie - databázeknih.cz
ostatní obrázky v textu - google

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)