čtvrtek 11. června 2015

RC || Kronika Cartera Kanea - Hněv bohů


Název: Kronika Cartera Kanea - Hněv Bohů
Original: Kane Chronicles - The Throne of Fire
Autor: Rick Riodran
Přeložil: Dana Chodilová
Díl: 2.
Série: Kronika Cartera Kanea
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012, originál 2011
Žánr: urban fantasy, dobrodružství, humor
Počet stran: 352
Hodocení obálky: 8/10


Anotace:
Život Cartera Kanea a jeho sestry Sadie se převrátil naruby. Odhalili totiž tajemství své rodiny.Sourozencům Kaneovým koluje v žilách krev pradávných faraonů. Mimo to zdědili talent starých egyptských mágů. Paráda? Kdepak! Všechna ta zaklínadla, která se teprve učí ovládat, sotva stačí na to, aby se ubránili zákeřným protivníkům, nestvůrám, nebezpečným mágům a rozzlobeným egyptským bohům… Navíc se v kouzelné říši duatu pomalu probírá k životu ten nejhrozivější soupeř: had Apop, který chce nastolit věčnou vládu chaosu. Carter a Sadie musí najít tři části kouzelného svitku, který probudí boha slunce Rea, a objevit, kde se starý bůh vlastně ukrývá. Na záchranu světa zbývá jenom několik dní a čas se už začal odpočítávat… Druhý díl trilogie úspěšného amerického spisovatele Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona) navazuje na předchozí díl Kronika Cartera Kanea - Rudá pyramida.

O ději:
Carter se se svým otcem vydává do Londýna pro sestru Sadii, která žije u prarodičů a otec je vezme na egyptskou expozici do britského muzea. Co to je za Štědrý den, obzvlášť když Sadie vidí otce jednou dvakrát ročně? Jejich otec je totiž archeolog a egyptolog, takže co se dá dělat.. Jenže pak se všechno změní - jejich otec vyhodí Rosettskou desku a s ní i britské muzeum do povětří a Carter se Sadií objevují své egyptské předky. Pronikají do tajů egyptské mytologie mnohem z větší blízkosti než z vykopávek a otcových přednášek.. mají pět dní na to, zabránit bohovi zla a chaosu zničit Severní Ameriku!

Můj názor:
Děj druhého dílu byl svižný, už se méně zabýval mytologií jako takovou, bylo ponecháno více prostoru akci. Nejsem si jistá, zda-li je to dobře, nebo spíše na škodu..
Styl psaní jako vždy úžasný. Nikde nechyběly vtipné hlášky a originalita. Autor znovu dokazuje, že dokáže poutavě a nenásilně skloubit současný svět s pradávnými mýty. Opět bylo vyprávěno formou nahrávky a text v hranatých závorkách (mimo dějovou linku) nám nejen poskytl další příležitosti k pobavení, ale myslím, že i dodával na realističnosti.
Obálka se mi líbí celkem dost, více než u předchozího dílu. Samozřejmě je mnoho mnohem lepších obálek, ale podle mě jsou obálky v téhle sérii díl za dílem lepší. Opět odkazuje přímo na určitou situaci v knize, i když možná by bylo zajímavější, kdyby ty obálky nějak celkově vystihovaly příběh.. ale to je jen můj názor.
A nyní už se dostáváme k postavám.
Samozřejmě Sadie a Carter, které jsme rozebírali minule. Ty teď moc probírat nebudu, protože na ně mám více méně stejný názor. Jen jsem možná začala mít Cartera o trochu radši než v prvním díle a Sadie mě v pár situacích trošku štvala, ale to stále nic nemění na tom, že Sadii mám radši.
Spíš bych si vzala na mušku pár nových postav. Nakonec jsem se rozhodla pro Walta Stonea a trpasličího boha Bese.
Walta jsem první moc nemusela, ale postupně jsem si ho celkem oblíbila. Je milý, ale hodně opatrný co se používání magie týče. Ze začátku mi to připadalo divné - stejně jako Sadii s Carterem, ale postupně vyšlo najevo proč. Být já na jeho místě.. no, asi bych se k magii ani nepřiblížila, co si budu namlouvat. V tom ho obdivuju.
Druhý zmíněný je trpasličí bůh Bes. Toho jsem si oblíbila prakticky od začátku. Rozhodně musím říct, že je to postava naprosto originální. Ty plavky Speedo jsou geniální. Nebo hlava Vladimira Iljiče Lenina..
Bes je postava velmi vtipná, šeredná (to je pouze konstatace faktu!), s trefnýma poznámkami a naprosto nechutnou limuzínou. Ten konec.. to jsem byla fakt smutná.
Samozřejmě postav je mnohem více - jak ty z prvního dílu jako Bastet, Anup, Amos, Michel Desjardins, tak ty nové jako Tweret, Jas, Nechbet, Vladimir "Sípavec" Menšikov  nebo gryf Pošuk.

Hodnocení:

92%

Moriko Enithrielle
Ukázka: ZDE (.pdf)

O autorovi:
Rick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.Rick Riordan


Odkazy
Zdroje
- obálka, fotka autora, info o autorovi: databáze knih
 info o knize: kniha
ukázka: fragment.cz

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)