čtvrtek 25. června 2015

RC || Past

Nerada zveřejňuju dva články skoro za sebou a navíc si říkám, že už by to chtělo něco jiného než recenzi, ale trochu mne tlačí čas...:)
past 3d
Název: Past
Originál: The Trap
Autor: Andrew Fukuda
Přeložil: Jakub Kalina
Díl: 3.
Série: Hon
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2015 (originál 2013)
Žánr: fantasy, horror
Počet stran: 352
Hodnocení obálky:   9/10



Anotace:
Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?
Gen, Sisy, David a Epap společně se zbylými dívkami z Misie ujíždějí vlakem neznámo kam. Bojují o holý život a snaží se zachránit jeden druhého a současně svoji jedinou naději: lék. Vědí, že šance na uzdravení jejich blízkých a na lepší svět pro všechny existuje. Stačí jen dostat se k cíli a nevběhnout do pasti.
Osud Genovi chystá i další překvapení – znovu se setkává se Září, jeho první láskou a současně tím nejnebezpečnějším protivníkem…
Velkolepé finále skvělé trilogie od Andrewa Fukudy.

O ději:
Gen a jeho přátelé ujíždějí z Misie. Kam? Do sídla Vládce? Do Metropole? Neví. Jejich jedinou nadějí je lék...
Ale cesty osudu jsou nevyzpytatelné a Genovi je souzeno znovu potkat Záři, svou první lásku a spojence a nyní... nepřítele. A pomalu, pomaličku se ukazuje pravda.. pravda o glupanech a soumračnících, pravda o léku..

"Někdy tě pravda neosvobodí. Někdy tě naopak vyděsí. A pak si přeješ, aby ses ji raději nikdy býval nedozvěděl."

Můj názor:
Po zlepšení, kterého jsem se dočkala v druhém díle, jsem se rozhodla si přečíst i poslední díl. Vzhledem k tomu, jak propastný rozdíl byl mezi docela fiaskem první knihy a poutavé dvojky, jsem doufala, že takové zlepšení bude i v posledním díle. Bohužel jsem se nedočkala (jako trefně vyjádřila Eliz, druhý díl nastavil laťku příliš vysoko).
Děj byl plný akce a napětí a po téhle stránce se mi kniha líbila... co byl tedy kámen úrazu? Hlavně, samozřejmě, že jsem se nemohla začíst. Ale proč?
Bylo to kvůli postavám.
Hlavní hrdina Gen, přiznávám, nikdy jsem ho moc nemusela, ztratil veškeré sympatie, které u mě možná získal v druhé knize. Měnil názory, choval se jako debil, no zkrátka jsem měla párkrát chuť tam vlítnout a přetáhnout ho po hlavě předchozím dílem. Nebo radši nějakou pořádnou bichlí... Hrou o Trůny s tvrdou vazbou třeba, muhehe.
Chvílemi mě celkem štvala i Sisy, ale stále zůstává mou nejoblíbenější postavou ze série. Ne že by bylo moc z čeho vybírat, ale Sisy se alespoň chová jako člověk a její činy většinou chápu.
Pak je tady Záře, která mě prosím štvala taktéž. Pro změnu. Měla jsem ráda ty kapitoly z jejího pohledu, záblesky minulosti, to jo.. ale v okamžiku, kdy si to tam ta zatracená upírka napochodovala naživo, jsem získala dalšího adepta na přetáhnutí Hrou o Trůny.
Za co ale musím přičíst autorovi velké plus je nečekaný konec, který mě opravdu dostal. Ten byl prostě nečekaný a kdo tvrdí, že to předvídal, musel číst spoilery.
Taky se povedla obálka, i když, opět neměla na druhý díl. Ale stejně je krásná. A za ni, za ten konec a za ucházející děj knize uděluji...


Hodnocení:

62%

Moriko Enithrielle
Ukázka: TU

Autor:
Andrew FukudaNarodil se v Manhattnu a byl vychován v Hong Kongu. Poté co získal bakalářský titul z historie na Cornellově univerzitě, Fukuda začal pracovat v Manhattonském "čínském městečku" spolu s dalšími imigranty. Tato zkušenost vedla k napsání Crossing, jeho debutu který byl vybrán ALA Booklist jako Top 10 First Novel a Top 10 Crime Novel v roce 2010. Jeho druhá kniha Hon, první kniha v nové sérii, byla koupena St. Martin's Press a vydaná v květnu 2012. Předtím než se Fukada stal autorem na plný úvazek, byl sedm let prokurátorem. Momentálně se svojí rodinou žije na Long Islandu.

Zdroje:
o autorovi - Databázeknih.cz
obálka, info o knize, ukázka - Fragment.cz

Odkazy:

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit ZDE.

5 komentářů:

  1. Ó, cítím se velmi poctěná, že mě zmiňuješ ve své recenzi :D
    Jinak mě postavy nikdy problém nedělaly, takže tohle nedokážu zcela pochopit, ačkoliv souhlasím, že Genovo chování bylo občas hodně zvláštní. Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Já pojala vůči Genovi docela averzi v prvním díle (který mě celkově moc nechytl), takže se to asi hodně projevilo :D
      Děkuju!

      Vymazat
  2. Skvělá recenze! :) Na tuhle sérii se teprve chystám, snad na ni konečně dojde teď o prázdninách :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta recenze je úžasná.. :D Já mám doma první díl a nějak nejsem schopná knížku dočíst xDD ale už se na to vážně musím vrhnout :D

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)