čtvrtek 25. června 2015

RC || Pozdvižení v Popejích (Bářiny dobrodružství)

Název: Pozdvižení v Pompejích
Autor: Veronika Válková
Ilustrátor: Petr Kopl
Díl: 2.
Série: Dobrodružné výpravy do minulosti (Bářiny dobrodružství)
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2011
Žánr: fantasy, dobrodružné
Počet stran: 178
Hodnocení obálky:   6/10



Anotace:
Kouzelný atlas tentokrát přenese Báru do Pompejíí, kde ještě vládne doba otroctví. Společně s Bárou zažijete napínavé dobrodružství plné záhad a nečekaných odhalení.

O ději:
Bára se rozhodne, že si pomocí atlasu prodlouží prázdniny a v minulosti tentokrát zůstane pořádně dlouho. Tentokrát se ale dostane do antického Říma a dopadne to tak, že si Bára své prodloužené prázdniny "užívá" jako otrokyně v domě Lucia Lollia. Lucius je naštěstí dobrý pán a jelikož Bára umí číst a psát, ani moc nevadí, že neovládá předení nebo další ženské práce. Všechno probíhá celkem poklidně, ale potom v domě Lolliů začnou velké problémy...

Můj názor:
Kniha byla první ze série, kterou jsem četla - vlastně jsem ji našla náhodou, když jsem byla se sestřenkou u nich v knihovně. No, ale bylo to ještě o prázdninách před šestkou, nebo možná ještě před pětkou, takže dost dávno (teďka jsem ji četla pokud vím potřetí), a tehdy mě kniha dost zaujala - miluju antiku a cestování časem, a tady bylo obojí! Navíc je to kniha od české autorky, tímpádem jsem čekala.. hm,.. že to bude horší, jelikož na českou sci-fi/fantasy literaturu (do jakého odvětví to sakra patří?! Na Databázi knih mi tvrdí, že je to pohádka..) nemám moc valný názor.
No, Bára mě trošku štvala svou.. hm,.. prostě se občas chovala jako malý děcko. Ale jsou nesnesitelnější postavy. Připadalo mi, že se ale rozhodně nechová na svůj věk - i když, segra, která je v jejím věku, tuhle sérii teďka četla a vůbec jí to nepřipadalo, v některých věcech měla ještě menší přehled než Bára. Takže je to zřejmě normální..
Další postavou byl Talpa, který byl poměrně sympatický. Líbila se mi jedna věc - kterou Bára dobře vystihla: "Já ještě nevím co bude zítra a tenhleten kluk, co je o rok starší než já si tu už plánuje třicet let dopředu!".
Pak tu ještě byl Lucius Lollius, Spendusa, Rufus, sGaius Lollius, Sandillianus alias Sandál Sandálovič a samozřejmě tajemná zelenooká kráska, Felis Barbara..
No, ale dost o postavách.. děj byl jednoduchý s takovou detektivní zápletkou, taková příjemná oddychovka. Kniha se četla dobře, ale doporučila bych ji spíše mladším čtenářům - já třeba tuhle sérii mám hodně ráda, ale myslím, že někoho staršího než já sotva chytne.

Hodnocení:

75%

Moriko Enithrielle
Ukázka: TU

Autor:
Veronika VálkováPhDr. Veronika Válková vystudovala latinu a historii na FFUK a oba tyto předměty vyučuje na šestiletém Gymnáziu Na Pražačce v Praze 3. Sama je absolventkou výtvarné větve tohoto gymnázia. Pod pseudonymem Adam Andres publikuje fantasy – dnes již kultovní sérii Wetemaa (více na www.wetemaa.cz). Pro SPN napsala řadu učebnic dějepisu pro ZŠ a gymnázia a metodických příruček k těmto učebnicím. Má pravidelný sloupek v časopise Rodina a škola. Kromě psaní ráda cestuje po Evropě i mimo ni (nejraději na Island), hraje na klavír, fotografuje (zvlášť broučky), vyšívá, studuje cizí jazyky, učí se kreslit ve Photoshopu, zabývá se etymologií, antroponomastikou, vulkanologií a vůbec vším, co se kde šustne.

Zdroje:
o autorce - Databázeknih.cz
obálka, info o knize, ukázka - Fragment.cz

Odkazy:

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit ZDE.

2 komentáře:

  1. Hm, nemyslím si, že jsem tuhle sérii někdy četla, ale nejsem si úplně jistá :D
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Já si myslím, že kdybych tu sérii nezačala poprvé číst někdy v páté třídě, teďka bych s tím už nezačala :D

      Vymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)