sobota 13. června 2015

RC || Spirit Animals - Zrození hrdinů


Výsledek obrázku pro spirit animals zrození hrdinůNázev: Spirit Animals - Zrození hrdinů
Original: Wild born
Autor: Brandon Mull
Přeložil: Jakub Kalina
Díl: 1.
Série: Spirit Animals
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2015 / original 2013
Žánr: urban fantasy, dobrodružství, humor
Počet stran: 208
Hodnocení obálky: 7/10



Anotace:
Vydej se do světa, ve kterém každé dítě prochází zkouškou, aby zjistilo, jestli dokáže přivolat své spirituální zvíře. Hrstce vyvolených, kteří tuto schopnost mají, přinese svazek mezi člověkem a zvířetem výjimečné schopnosti.
Daleko od sebe, v různých koutech světa, podstoupí Conor, Abeke, Mej-lin a Rolan tajemný rituál. Objeví se světelné záblesky a z nich vystoupí vlk, leopardice, panda a sokolice. V ten okamžik je budoucnost dětí, jejich zvířat a konečně celé země Erdu zpečetěna.
V dávno zapomenutých končinách země se totiž začala probouzet temná síla, která se chystá ovládnout svět. Čtyři hrdiny a jejich zvířata čeká těžká zkouška…
(z fragment.cz)

Děj:
Čtyři hlavní hrdinové, Conor, Abeke, Mej-lin a Rolan vyvolají při "zkoušce" pradávné Padlé - kouzelné zvířata z pradávných mýtů. Vlka Brigana, leopardici Urazu, pandu Dží a sokolisi Essix. Okamžitě se objevují Zelenopláštíci, snažíc se je přetáhnout na svou stranu, aby sehráli důležitou roli v boji proti pradávnému nepříteli..

Názor:
Vlastně ani netuším, proč jsem si knihu vybrala. První jsem na ni narazila v jedné recenzi, která ještě k tomu ani nebyla kladná.. no, ve svých tehdejších myšlenkových pochodech se asi nemá cenu hrabat. Tak či tak, celkem mě zaujal námět, ale musím říct, že to nic zas tak originálního nebylo. Navíc spirituální zvířata byly v podstatě to samé jako deamoni v Zlatém kompasu (což mi připomnělo, že si  kompas konečně musím přečíst celý).

Děj byl jednoduchý, nějak moc jsme se nedozvěděli ani o postavách, ani o samotném Erdu (což je v podstatě náš svět, lehce upravený a s jinými názvy kontinentů). Minulost postav většinou byla shrnula maximálně třemi řádky.
Autor se také pokoušel o napjaté scény, ale nějak se mu to nepovedlo a já u nich teda nijak napjatá nebyla. Asi to fakt není kniha pro mou věkovou kategorii.

Ale co k postavám? Ústřední čtyřka - Abeke, Conor, Mej-lin a Rolan jsou každý úplně jiný, z jiného kontinentu i poměrů. Žádný mi nějak extra k srdci nepřirostl. Conor byl hodný a milý a takový celkem snesitelný. Rolana jsem měla asi nejradši, připadal mi takový nejupřímnější a nejrealističtější. A taky rozhodně nebyl dokonalý. Což se nedá říct o Mej-lin, která byla dokonalá naprosto nesnesitelně, navíc hrozně namyšlená a panovačná. Poslední byla Abeke, která sice byla také celkem snasitelná, ale taková, no, připadala mi naivní a důvěřivá.

Obálka je taky taková, podle mne, dětská, trochu moc barevná a moc mi nevyhovují ty zlaté prvky (logo série a potom ozdoby na hřbetu knihy). Když mi to leží v knihovničce a svítí slunko, odráží se to a bolí z toho oči. Ocenila bych nějakou jednodušší obálku. Třeba docela hezkou má díl druhý.

Tak abych to shrnula: je to nenáročná, jednoduchá knížka bez hlubší myšlenky, já bych ji doporučila spíš jako dárek mladšímu sourozenci, i když třeba kamarádce se kniha líbila. Postavy a prostředí sice nic moc, ale jsou mnohem horší knihy a tady jsem se občas i pobavila. Druhý díl si asi přečtu, protože jsem zjistila, že každý díl píše jiný autor a já jsem celkem zvědavá, co z toho bude.

Hodnocení:

50%
Moriko Enithrielle

Ukázka: TU

Autor:
Brandon MullAmerický spisovatel, autor fantasy série Fablehaven, která se stala bestsellerem. Největší inspirací jsou pro něj příběhy od J. R. R. Tolkiena, C. S. Lewise a J. K. Rowlingové. Chodil na základní školu ve Westlake, poté se přesunul do Connecticutu, kde navštěvoval Rochambeau střední školu, poté se vrátil opět do Westlake a navštěvoval zde vysokou školu. Aktuálně žije v Highlandu v Utahu se svojí ženou a třemi dětmi.



(z Databázeknih.cz)

Odkazy:

Zdroje obrázků:
obálka - fragment.cz
autorova fotografie - databázeknih.cz
ostatní obrázky v textu - google

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)