sobota 20. června 2015

RC || Volání sirény - Prokletí

Tohle je zase jedna starší recenze, ale budu recenzovat další díl (měl by to být hned potom), tak ať je to úplný.. :)
Moriko

Název: Volání sirény - Prokletí
Autor: Michaela Burdová
Přeložil: -
Díl: 1.
Série: Volání sirény
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2014
Žánr: fantasy, romantika
Počet stran: 280
Hodnocení obálky: 7/10



Anotace:
PŘEKONÁ PRAVÁ LÁSKA STALETÍ, SMRTÍCÍ NENÁVIST A DÁVNÉ PROKLETÍ?
Larissa je siréna. Už stovky let jí moře přikazuje zabíjet muže. A ona tak činí. Touží však z tohoto bludného kruhu uniknout. Je rozhodnuta udělat pro to cokoliv. Svojí krásou ovládne černomága Liama, a ten se do ní bezhlavě zamiluje. Nabídne jí dohodu: pokud se stane jeho ženou, pomůže jí zpřetrhat pouta, která ji spojují s nemilosrdným mořem. Larissa souhlasí.
Cestu jí však zkříží Derren. Je to první muž, který jí neleží u nohou a odolává jejímu uhrančivému půvabu. Jeho odtažitost začne Larissu přitahovat a ona není schopná se svým citům bránit. Dokáže si vybrat toho pravého? Bude ochotná obětovat lásce třeba i svoji nesmrtelnost?
(z fragment.cz)

Děj:
Larissa je siréna a na přání moře už téměř dvě tisícileté zabíjí muže. Touží však po svobodě, takže uzavře dohodu s černomágem Liamem - stane se jeho manželkou a on ji osvobodí od prokletí. Objevuje se ale i Derren, Liamův ještě temnější bratr, který Larissu - jak se zdá - nenávidí a ji začíná čím dál víc přitahovat.. moře si ale žádá další smrt! Co všechno je Larissa ochotna obětovat?

Názor:
Jedná se o knihu, jejíž klady bych spočítala na prstech jedné ruky zatím co o jejích záporech by se dalo mluvit hodiny. Nakonec jsem se rozhodla, že použiju komentář, který jsem psala na Databázi knih..
Od knihy jsem nic moc nečekala, jelikož jsem četla nemálo negativních názorů. Ale i tak mě zklamala. Ano, dobrý námět a pár chvil, kdy mě kniha i bavila, ale celkově jsem z ní měla dojem nepovedené pohádky neúspěšně zabalené do pár "temných a děsivých" scén, které by měly zaujmout starší čtenáře. Prostě, kniha měla nevydařené charaktery, ani jeden mě nezaujal a když už, tak ne dlouho. Všichni hrozně měnili názory, jednou tak podruhé naopak. Děj taky za moc nestál. A co mě štvalo nejvíce - prostředí. Čekala jsem nějaký alternativ world, ale Anglie ve středověku? No, budiž, to by mi nevadilo - ale jen v případě, že by autorka o středověku alespoň NĚCO věděla. Oblečení, chování, města, lidé.. nic z toho nebylo středověké. Sakra, středověk byl dobou neustálého bezmyšlenkovitého pánbíčkování a já v celké knize našla ani ne dvě narážky na Boha a ještě dotaz jako "jseš věřící?" Okey, chápu, černomág nemusí věřit v Boha, ale ve středověku by se tak alespoň měl tvářit, ne? Nebo oblékání a tak obecně vzhled. Šaty, které autorka popisovala a které byly na ilustracích byly vše možné, jen ne středověké. Taky si nedokážu představit, že by na nějaký středověký "bál" někdo šel s drdolem nebo žena nosila u pasu dýku, když jde na trh.. sakra, vždyť když chce psát ve středověku, měla by o tom alespoň něco vědět - já sama o středověku moc nevím, ale tohle mě prostě praštilo do očí. A ani jména nebyly zrovna anglické. Liam, Thomas a Rose jo, Magdalena a Lisbeth budiž taky.. ale Engas, Larissa, Derren..? Angus nebo Darren by byly normálnější a zní to skoro stejně, tak proč ten zatracený fantasy nádech ve jménech? .. Larissu ještě chápu, přecejen to byla siréna a tak.. ale prostě to bylo takové nedomyšlené.
Co se stylu psaní týče, ten byl celkem příjemný, er-formu mám nejradši. Ale co mě deptalo byl abnormální výskyt nemístných vykřičníků. Prostě mě tam vadili, rušily mě a působily na mě dojmem, že se autorka snaží zdůrazňovat věty, které prostě zdůraznit třeba není. A na závěr - konec měl být asi náhlý a šokující, ale podle mě to moc nevyšlo. Byl spíš uspěchaný a umělý. Takže to taky body nepřidá.
Moc dobrý nápad, pár okamžiků, kdy mě kniha i bavila.. ale víc nic.

Hodnocení:

18%
Moriko Enithrielle

Ukázka: TU

Autor:
Michaela BurdováMichaela Burdová se narodila v roce 1989 v Příbrami a vyrůstala v malé vesničce u Sedlčan. Miluje rekreační potápění a zvířata, ráda čte, a to především fantasy literaturu. Ke psaní ji přivedl její velký koníček kreslení. Jejím literárním debutem se stala v roce 2008 fantasy trilogie Poselství jednorožců, první díl začala psát už v šestnácti letech. Třetí díl Záchrana Lilandgarie se umístil na 3. místě v ceně dětí ankety SUK za rok 2009. S celou trilogií se potom umístila mezi dvaceti nominovanými knihami na Zlatou knihu 2010 a také mezi dvaceti nominovanými autory. Trilogie Poselství jednorožců prorazila i do zahraničí a koncem roku 2010 vyjde v srbském nakladatelství Evro Giunti.
(z Databázeknih.cz)

Odkazy:

Zdroje obrázků:
obálka - fragment.cz
autorova fotografie - databázeknih.cz
ostatní obrázky v textu - google

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT.
Knihu lze zakoupit ZDE.

1 komentář:

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)