neděle 26. července 2015

Jakýsi knižní TAG | Moriko

Je to víc jak týden od posledního článku a za to se omlouvám. Mohl za to tábor, ale nyní se, alespoň na chvíli, vracím s "jakýmsi knižním TAGem", jak vám prozradil nadpis. Narazila jsem na něj u Aniky Rodriguez, ale bohužel jsem nějak nevyčetla z textu, jak se jmenuje. Takže to prozatím je další bezejmenný book tag. Mimochodem, alarmujcí název Aničina článku (Nebaví mě Harry Potter?!) mi připomněl, že jsem slíbila pomoc s jistým rozborem Harryho Pottera.. do háje.
Saa, užjite si tag,
Moriko

1. Populární kniha nebo série kterou nemáš ráda

Mno.. třeba... nevím, nedokážu odpovědět, protože za a. memám zrovna nejlepší přehled o aktuálně populárních sériích b. pokud o nějaké vím, tak jsem ji nečetla. Mohla bych zmínit třeba Selekci, o které hodně lidí mluví, ale tu jsem nečetla, takže to nemůžu soudit pořádně. Ze začátku mě série trochu zaujala, ale jak o tom furt někdo žvaní, moje sympatie ke knize a ambice si ji přečíst stále klesají a klesají a kniha mi už dost leze na nervy.

2. Populární kniha nebo série, kterou jednoduše miluješ a ostatní ji nemají rádi

Popravdě, žádná taková mě nenapadá. Nenapadá mě žádná hejtovaná série, kterou by ostatní zbožňovali...

3. Trojúhelník, ve kterém hlavní postava skončila s tím, s kým jste chtěli vy

To opravdu nevím, možná třeba Gen - Sisy - Záře v trilogii Hon od Fukudy. Ale knihy s trojúhelníky mi lezou krkem a stejně všechny skončí jinak, než chci. Takže se jim většinou snažím vyhýbat.

4. Populární žánr, který nechápeš

Young Adult. Nebo dívčí romány. Nechápu, proč to lidi čtou a co na tom vidí. Fantasy YA ještě jo (nebo spíš do YA vlastně poslední dobou lidi řadí skoro všechno..), ale typicky romantické knížky prostě nikdy nepochopím. Žádná originalita, neustále stejná pointa, až na pár výjímek skoro žádné kvalitní čtení. A navíc jsem odpůrce romantiky. Sama jsem romantik asi jako Ron Weasley a při většině romantických scén si zakrývám oči nebo přeskakuju řádky.

5. Oblíbená postava, kterou nemáš ráda

Peeta Mellark. Všude, kde narazím na HG (=úplně všude) patří Peeta k nejoblíbenějším postavám. Nechápu to. Mě většinu série dost iritoval, neměla jsem ho ráda a rozhodně jsem si více oblíbila Hurikána / Galea. Hurikán měl alespoň nějaké lidské stránky. Peeta byl nerealistický a pořádně nudný.

6. Populární série, kterou vůbec nechceš číst

Opět se vracím k Selekci. Zezačátku jsem si ji přečíst i chtěla, ale postupem času, čím víc to začali všichni řešit, tím míň se mi do toho chce. Sakra, už i ty obálky se mi přestávají líbit, když na ně narazím kam přijdu. Navíc, z té tuny recenzí, které jsem četla, jsem došla k názoru, že tam opravdu nic úžasného není a postavy taky žádná sláva..

7. Populární autor, kterého nemusíš

Míša Burdová. Asi mám na ni špatný názor, protože jsem od ní četla jen Sirénu, což podle ohlasů patří k horší polovině její tvorby. Ale vzhledem k tomu, co jsem si při čtení Sirény přetrpěla, nějak se mi  nechce číst ani Křišťály, které tolik lidí chválí. Zkrátka, Míšiny knihy mě dost zklamaly.

8. Filmové zpracování, které máš raději než knihu

Tady musím souhlasit s Anikou, u které jsem tag našla - Hunger Games. Prvě se mi série hrozně líbila (to bylo ještě před tou obrovskou HG mánií). Po shlédnutí filmů a proběhnutí (doufám) hlavní vlny zmíněné mánie jsem se rozhodla pro re-reading a musím říct, že první díl ušel, ale druhý a třetí mě opravdu hodně zklamaly. Nechápu, co na tom všichni vidí, co jsem na tom předtím viděla.. prostě s Hunger Games na mě nechoďte.
Ale abych byla trochu originální, zmíním i (snad jedinou) další sérii, jež mám radši jako film. Jedná se o sérii Inkoustovou (nevím, jaký je oficiální název, tak jí říkám já). Alias Inkoustové srdce, Inkoustová smrt a Inkoustová krev. Někdy si to chci přečíst znovu, protože se mi hrozně líbí námět i film, ale knihy jsem vzdala v půlce prvního dílu. Prostě jsem se nedokázala začíst..

That's all... I hope you like it :) Nominovat nikoho nebudu, vyplňte, kdo chcete :-)

7 komentářů:

  1. Zajímavý tag :) Taky se ho chystám vyplnit, ale nebude to úplně jednoduché :) Selekci jsem taky zatím nečetla, ale chci si ji přečíst, abych věděla, co na ni všichni vidí..:) A Peeta, tak toho taky nemám ráda :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju =) Já si ji chtěla přečíst, ale už mě to, jak ji všichni řeší tak štve, že už nechcu :D
      A konečně někdo normální! Nechápu, co všichni s Peetou mají.. :D

      Vymazat
  2. Mě osobně Selekce teda nikdy moc nezaujala - ale je pravda, že jsme ji taky nečetla, tak nemůžu posoudit kvalitu. Já jsem sice poměrně zasněná romantička, ale na romány taky nejsem. Já jsem od Míšy četla Syna Pekel a ten se mi líbil, i když je pravda, že ve stylu psaní občas byla znatelná jakási dětinskost. Já jsem HG nečetla, nějak mě to neoslovilo - ale filmy jsem viděla, ty bych zařadila tak do průměru.

    OdpovědětVymazat
  3. Juj, teď jsem si uvědomila, že jsem fakt nenapsala jméno TAGu.. :D no, tak třeba příště. Pětku mám úplně naopak; nemusím Hurikána, ale miluji Peetu (přiznejme, že Josh je v té roli cute :d)
    A na trojúhelník v Honu jsem úplně zapomněla! :O

    OdpovědětVymazat
  4. Ami: Skvělý Tag, vážně jsem se pobavila!
    S pětkou odporuju: Peeta je lepší než Hurikán, ale rozmlouvat ti to nebudu!
    Páni, on bude v dalších dílech Honu milostný trojúhelník! To jsem si asi neměla přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ell: Dluho jsem tu u tebe nebyla :) Selekci si určitě přečti! U Peety a Hurikána preferuju Peetu protože Hurikán jje dost zahleděný do sebe i když se snaží tvrdit opak... Hezký tag

    OdpovědětVymazat
  6. Hezký TAG, vidím poprvé :)

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)