neděle 5. července 2015

Knižní úlovky #1 + Úklid knihovničky

Ohayo, minna, aneb, přeji dobré ráno!
Já už jsem teď, když to čtete, kdesi na táboře s Naomi-tan a Saichi-nee a asi čtyřiceti dalšími lidmi, ale když to píšu, stále mám ještě do odjezdu celé tři a třičtvrtě hodiny čas. Děsivé, jak rychle to uteklo..
Tak či tak, o táboře budu vykládat až jindy, jestli vůbec. Nyní se budu věnovat knížkám!


V úterý po vízu jsem se rozhodla se na prázdniny pořádně zásobit knížkami. Opravdu pořádně. Prošla jsem tedy Levné knihy, Dobrovského a obě dvě knihovny poblíž naší školy.
Začla jsem již zmíněnými knihovnami. V první, té, která je hned za školou, jsem si musela také pořídit novou průkazku, protože jsem tu svou už víc jak půl roku postrádala. Což bylo taky docela zajímavé.
První po mě knihovnice chtěla občanku. A i když jsem jí dala měsíčník, na kterém je jasně napsaný rok narození 2001 a datum, které potvrzuje, že mi ještě nebylo 14, automaticky mi vypsala dospěláckou průkazku. Zajímavý.
(Mimochodem, po příchodu domů jsem jak naschvál našla starou průkazku jako záložku v jedné knížce. Murphyho zákony jsou neoblomné.)

Knih jsem si půjčila patnáct, víc jich bohužel nejde. (Achjo, kde jsou ty časy, kdy mi půjčili třeba 18 knih, kvóta nekvóta..) Nepamatuju si, které všechny byly z téhle knihovny, ale musím vyjmenovat třeba celou trilogii Nebe (Pod Nekonečnou oblohou) či tetralogie Krásní mrtví & Křídla. Pak třeba Violet Eden - Objetí, novelu k Měsíčním Kronikám Nejkrásnější, či - za což jsem obzvlášť šťastná - Kostičas, na který si brousím zoubky už od vydání!
Obtěžkaná kořistí jsem zamířila k další knihovně. Cestou jsem potkala spolužáka, který se na tu hromadu deseti knih, kterou jsem hrdě nesla v náručí, docela zajímavě díval. (Později jsem jich nesla jen pár a zbytek nastrkala k těm pěti do tašky, takže další dva spolužáci, kteří mi zkřížili cestu, už se tvářili normálněji).


V druhé knihovně jsme se zase chvilku dohadovali o 50,- upomínce z března, kterou jsem prý nezaplatila. Já jsem si skoro jistá, že jsem ji platila, ale tvrdili mi, že jsem platila jen na té první pobočce. Ale nakonec mi řekli, že to platit nemusím, takže jsem spokojená.

Odsud jsem si odnesla rovněž patnáct knih. Vyjmenuju třeba první díl série Imaginární (ne)přátelé, celou sérii Olivera Nocturna, Únos čtvrté princezny či čtvrtý díl Ságy Lartena Hroozleyho - Bratři až do smrti. A nesmím zapomenout na mangu Labyrint, kterou jsem už sice četla, ale musela jsem si ji prostě půjčit znovu.
Taky jsem hodně uvažovala nad znovupůjčením Mladého samuraje, protože v obou knihovnách měli všechny tři přeložené díly, ale bohužel jsem si je nakonec nepůjčila. Takže se tam asi brzo pro první díl budu muset znovu zastavit.

V téhle knihovně mě už naštěstí nabrala mamka, protože vláčet se po městě s třiceti knihama by fakt sranda nebyla. Zamířily jsme do nákupáku, kde jsem byla hodinu mučena nakupováním oblečení na tábor, ale za odměnu/vízo jsem měla slíbený Death Note 2. A málem jsem v knihkupectví začala skákat radostí, když mamka projevila ochotu koupit mi ještě jednu knížku. Takže jsem si domů odnášela i Gantz/1 (DN3 tam a) nebyl b) ho má kamarádka, takže by to nemělo cenu). Musím říct, že z Gantz jsem trochu zklamaná, ale není to špatné. Jen příšerně úchylné.


Dále mě mamka vysadila v centru a já zamířila do Levných knih, kde jsem nechala necelé dvě stovky. Za to jsem si odnesla tlustý čtverečkovaný blok a šest knih!
Knihy mě vyšly 2x na 39,- 2x na 29 a 2x na 19,- což je prostě skvělé. Nejdráž mě vyšel druhý a třetí díl již zmiňovaného Mladého samuraje. První díl tam zatím nikdy neměli, což mě neskutečně štve. Samuraje už jsem četla, ale je to prostě taková srdcovka a já ji prostě MUSELA mít doma.
Naopak nejlevněji mě vyšly dvě tenké knížečky, nějaké detektivky, nebo spíš thrillery s názvy Černý sníh a Ledové oči. Obě dvě mají na sobě takovou velkou krvavou kaňku s upozorněním "Zločin! Nevhodné do 15 let!" (kterou samozřejmě nerespektuju) takže jsem docela zvědavá, co tak hrozného tam bude.
Po dvaceti devíti korunách jsem pak zaplatila za druhý a třetí díl Trilogie CHAOS (Hlas nože, Temný ráj, Válka hluku), jejíž první díl jsem si z Levných knih odnesla někdy na konci zimy. Hodně jsem uvažovala o tmavých paperbackových obálkách (které byly navíc o deset korun levnější), ale nechtěla jsem mít první díl bílý hardback, zatímco pokračování v černém paperbacku. Takže jsem si po deseti korunách připlatila za tvrdou vazbu.


Takto jsem si domů přinesla celých třicet osm knih, což je dost i na mě. Vlastně je to můj rekord. A pro třicátou devátou, mangu Gantz/2 jsem si zašla ještě další den, když jsem šla do knihkupectví se Saichi. A to nemluvím o tom, že jsem ještě počítala s tím, že mi dojde celý Percy Jackson. Bohužel nedošel, takže mi čtení na tábor supluje mnohem tenčí a o díl kratší Sága Lartena Hroozleyho.





A jak Mori-chan uklízela knihovničku?

Tohle zrovna k úklidu nepatří, ale neodpustila jsem ti to... tohle je naše skříňka, když nám řekli, že je musíme vyklidit....:D

To jsem tak ty knížky vykrámovala.. nakonec jsem to uklízela skoro pět hodin

 Tahle polička byla původně na moje věci do školy... ale knihy jsou důležitější!


Ještě trochu přeorganizovaná

Po doplnění další poličky, převážně s malýma knížkama a úlovky z knihovny :)

Omlouvám se za špatnou kvalitu fotek - bylo blbý světlo a navíc nemůžu najít SD kartu do foťáku, takže je to všechno mobilem.
Doufám, že se vám článek líbil!
Vaše Moriko Enithrielle

2 komentáře:

  1. Já Ti tolik knih normálně závidím. Moje knihovnička je podvyživená, taky by potřebovala pár knih navíc. :D
    Jsem říkala babičce, jestli bychom ve středu nezašly taky do levných knih (ono se to jmenuje jinak, ale já si to nepamatuji), co mají ve městě, ale nevím, jestli si tam něco vyberu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Chaos mám taky doma :D
    A to se ještě máš! U nás se smí půjčovat maximálně 10 knih, takže.... :D

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)