pátek 17. července 2015

Mirai Nikki (The Future Diary)



 Název: Mirai Nikki
Autor: Sakae Esuno (předloha), Takayama Katsuhiko (režie)
Díly: 26
Omezení: 15+

Příběh:
Tento psychologický thriller, vytvořený podle mangy, kterou napsal a ilustroval Sakae Esuno, je o chlapci jménem Amano Yukiteru, samotáři, který s lidmi příliš nevychází. Radši si píše deník do svého mobilu a povídá si se svým imaginárním přítelem jménem Deus ex Machina - Bohem času a prostoru. Yukiteru ovšem brzy zjistí, že Deus je více než výtvor jeho fantazie, když Yukiho učiní součástí boje na život a na smrt s jedenácti dalšími členy. Každý účastník získá speciální deník, který dokáže předpovídat budoucnost. Každý deník ukazuje určitou část budoucnosti, což přináší různé výhody i nevýhody nad ostatními. V příštích devadesáti dnech musí všichni bojovat o přežití, dokud nezůstane jen jeden jediný - ten, který se stane novým Bohem času a prostoru!
(překlad z myanimelist.net, upraveno)
*

Upozornění hned na začátek - pokud nemáte rádi krváky, od tohoto anime okamžitě pryč! Mi krváky zas tak moc nevadí a i tak to bylo dost silné kafe. Patří k těm anime, které omezení 15+ nemají bezdůvodně.
Mirai Nikki se krve opravdu neštítí a díl bez nějaké vraždy nebo jakékoliv jiné příležitosti k masovému vraždění nepamatuju. Však to taky námětem trochu připomíná Hunger Games - kdo přežije, vyhraje! Ale pravda, mi se více líbí přirovnání k šachové partii mezi telepaty, které jsem objevila na čsfd.
Jak už jste se dozvěděli z "anotace", hlavní postavou je "First" (první vlastník deníku), Amano Yukiteru. Druhou hlavní postavou je Gasai Yuno, kterou můžete vidět v gifu nahoře.
Tato ústřední dvojce je poněkud zajímavý kontrast. Yukiteru je slabý, bojácný, uzavřený a většinou přežívá jen kvůli toho, že má štěstí a nebo ho někdo (většinou Yuno) zachrání. Yukiho jsem teda nijak zvláště nemusela, většinou mě dost štval. Okolo dvacátého dílu se hodně změnil, ale nejsem si jistá, zda-li k lepšímu či horšímu..
Yuno ("Second") byla typická yandere, psychopat, posedlá "Yukkim", stalker. Nedokážu říct, jestli jsem ji měla ráda nebo ne. Občas celkem jo, ale bylo tam hodně situací, kdy jsem ji k smrti nenáviděla.
Podle mně nejlepším charakterem série byla Uryuu Minene, "Ninth". Teroristka, ze začátku působí spíše jako nepřítel, ale později... no, řekla bych, že je to nakonec mnohem kladnější postava než Yuno.
O dalších postavách toho není moc co říct, protože většinou zemřely dřív, než jsem se o nich stačila něco dozvědět. Ale ráda jsem měla třeba Akise Arua, jednoho z Yukkiho pozdějších přátel.
Ohledně děje bylo už řečeno, že je to prostě krvák. Ale taky je to celé hodně zmatené a zamotané. K mé smůle, protože to bylo první anime, které jsem kompletně viděla v angličtině, takže jsem chvílemi byla docela mimo (to jsem se tak jednou od Naomi, která to viděla česky dozvěděla, že jedna scéna je flashback až asi měsíc po dodívání..). Celé se to točí okolo psychiky postav a okolo toho, kam až jsou lidi ochotni zajít, aby přežili a vyhráli. Docela přesně to vystihuje věta z druhého openingu (který je jako jeden z mála anglicky už v originále):

"Do you kill your friends, if you can fulfill your wishes?"

Tím jsem se dostala k hudbě, která je opravdu luxusní. Obzvláště openingy. Já mám radši asi ten druhý, protože tomu lépe rozumím a lépe se mi pamatuje, ale skvělé jsou oba. Jenom trošičku morbidní.
Abych to shrnula - pokud vám nevadí hodně, hodně, hodně krve, psychopatické postavy a hry o přežití, tak hurá do toho! Pokud vám to vadí, tak to asi není dobrý nápad. Tohle je jedno z anime, které neumím jasně zařadit - líbilo se mi, ale zároveň i ne. Na jednu stranu bylo úžasné a na druhou stranu příšerné...
(ale jsou k němu boží gify!)
Anime na..

1 komentář:

  1. Já jsem zatím poměrně nezkušená, co se anime týče, pořádně jsem zhlédla do konce asi jedno, ale už si píšu seznam těch, na které se určitě podívat. Myslím, že tohle tam připíšu. Krváky mi nijak nevadí, takže to je v pořádku.Anotace zní skvěle a soudě podle tvého názory, to nejspíš svým způsobem nebude úplně špatné - budu doufat, že z mého pohledu to nebude příšerné, ale spíše ta druhá možnost xD

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)