pondělí 6. července 2015

Summer Reading List

Seznam budu  snad  průběžně aktualizovat a pokud budou, tak i přidávat odkazy na recenze :)
Rozdělila jsem to na dvě části - manga a normální knihy. A jelikož prázniny už začaly, některé knihy (mangy) už mám dočtené.. no jo, tak to vypadá, když mangu čtete 40 minut a míň....
/mangy počítám jenom papírové, kdybych měla dopsat ty, které čtu a budu číst online, tenhle článek je nekonečný../
Moriko

článek je psán k 1.7.2015 a k tomuto datu jsou informace aktuální. EDIT 4.8.2015 v 11:22


MANGY
  1. Death Note 2 - přečteno
  2. Death Note 3-11 - dočteno
  3. Gantz 1 - přečteno
  4. Gantz 2 - přečteno
  5. Gantz 3
  6. Labyrint (re-reading) - přečteno
  7. Shingeki no Kyojin 1-3 - dočteno
  8. Noční škola 1 - dočteno
  9. *všechny mangy co budou po ruce, takže ty, které mi Saichi půjčí*
KNIHY
Jelikož tu knihomolů očekávám podstatně více než otaku a dalších milovníků mangy, narozíl od první části ke knihám něco málo napíšu..
Až na výjímky jsou to všechno knihy, které mám doma (ať už vlastní, nebo z knihovny - těch je většina) už teď. Kdybych psala i knihy, které si chci přečíst, ale není jisté, jestli dostanu příležitost, jsme tu až do konce prázdnin...;)

  1. Percy Jackson (Rick Riodran)
    Chystám se na re-reading Percyho, takže jsem si celou sérii coby recenzáky chtěla vzít na tábor. Musím se s našima domluvit, ať mi to tam pošlou, protože to zatím vypadá, že mi série nestihne dojít před odjezdem..
    Percyho zná snad každý - "chlapec, polobůh, hrdina" jak uvádí obálky, se popularitou může rovnat Hunger Games či Harry Potterovi a jeho originální, vtipný příběh se dostane pod kůži téměř všem.
    Právě čtu
  2. Křídla (Aprilynne Pike)
    Opět celá série, tentokrát čtyřdílná - druhý díl se jmenuje Kouzlení, další jsou Iluze a Osud. Rovněž patří k známým knihám, i když na Percyho zdaleka nemá. Už jsem po ní několikrát pokukovala, ale nikdy jsem se nedokopala k tomu, abych si to přečetla. Tak to snad tentokrát vyjde. Názvy a obálky vypadají skvěle, ale i tak se docela bojím..

  3. Trilogie CHAOS (Patrick Ness)
    Tato trilogie patří k méně známým a je to dystopie. První knihu, Hlas nože, už mám dlouho doma, ale skončila jsem u asi třetí nebo čtvrté kapitoly. Bavilo mě to, ale začetla jsem se ještě do něčeho jiného a nějak na tohle zapomněla. Včera (=30. 6.) jsem ale neodolala a v levných knihách si koupila i druhý a třetí díl - Temný ráj a Válku hluku. Jen ty názvy zní úžasně. Já osobně mám verzi hardbackovou, ale paperbacky jsou taky boží (hodně jsem uvažovala, že si koupím je, navíc byly o 10 korun levnější, ale nechtěla jsem mít první díl takový a další dva zase takové).

  4. Mladý samuraj (Chris Bradford)
    Další rereading, i když jen částečný. Při zmíněném nákupu v levných knihách jsem neodolala a druhý a třetí díl (Cesta meče a Cesta draka) si pořídila. První tři díly jsem už četla dvakrát nebo třikrát a je to taková moje srdcovka. Mám chuť napsat Jotě ne zrovna milý dopis (aneb "zajít si popovídat" jak by řekla Naomi), jelikož zbylých šest dílů a novelu nevydali. Mám je na čtečce v angličtině, ale přečetla jsme zatím jenom novelu (The Way of Fire) a čtvrtý díl (The Ring of Earth) + rozečetla pátý (The Ring of Water). Jedničku (Cesta válečníka) si budu muset půjčit z knihovny (zase), nebo to zkusit v angličtině, ale tuhle sérii si musím přečíst - jak první tři díly, tak zbytek v angličtině. Tomu se říká výzva.
  5. Kostičas (Samantha Shannon)
    Konečně nějaká samostatná knížka. Teda, knížka, kterou se chystám číst samostatně (druhý díl ještě ani nevyšel). Úspěšně ulovena v knihovně. Jedná se o dost známou knížku, blogosféra (alespoň ta část, o které jsem měla přehled) byla jejími recenzemi zahlcená někdy na jaře 2014, když ji Host vydal. Už tehdy jsem si na ni brousila drápky, ale příležitost se naskytla až teď. Tak jen doufám, že nebudu zklamaná.
  6. Sága Lartena Hroozleyho (Darren O'Shaughnessy pod pseudonymem Darren Shan)
    Druhý a třetí díl mám doma už skoro rok, od svých třináctých narozenin, ale jelikož mamka nesehnala první díl a v knihovně taky nebyl, zůstaly dlouho ležet ladem. V květnu jsem si na Světu knihy (to mi tak připomíná, že mi v rozepsaných ještě na MLBI leží report, xso!) konečně kýžený první díl pořídila, ale začla jsem jinou knihu a pak už se na mě navalily recenzáky a uzavírání klasifikace a chudák Larten musel počkat. Ke čtení mě ale nakopla skutečnost, že další z mých úlovků v knihovně byl čtvrtý díl - Bratři až do smrti, který si rozhodně odmítám nechat proklouznout mezi prsty kvůli upomínkám nebo rezervacím, jak už se mi s nejednou knihou stalo. A jelikož v září (nebo až se v knihovně ukáže více dílů než první, osmý a dvanáctý) chystám na re-reading Ságy Darrena Shana, myslím, že se to hodí. Možná si ságu vezmu i na tábor, když nestihnu Percyho..
    Dočteno!
  7. Svobodnej národ (Terry Pratchett)
    Ze známé série Úžasná Zeměplocha si už dlouho chci něco přečíst, takže když na mě v knihovně zazářilo jméno T. Pratchett, neváhala jsem. Stejně by mi už více než jednu knihu nepůjčili a jeden díl ze série nemělo cenu půjčovat, protože s mým štěstím bych pokračování už nesehnala. Jedná se o 30. knihu, ale pokud vím, knihy na sebe úplně přímo nenavazujou, takže v tom nevidím problém.

  8. Imaginární (ne)přátelé - Pan Mumla (Barry Hutchison)
    Na tuhle knížku jsem narazaila náhodou, taky v knihovně. Název mi něco říká, ale nemůžu si vybavit, kde jsem ho slyšela. Možná to bylo v nějakém knižním katalogu, co rozdávali ve škole. Tak či tak, námět vypadá celkem zajímavě.
  9. Trilogie Nebe (Veronica Rossi)
    Další ne úplně neznámá série, počínající dílem Pod nekonečnou oblohou, která se vyznačuje neuvěřitelně úžasnými, duhově se lesknoucími, obálkami. Trochu se bojím, protože to na mě působí až moc romanticky, ale naopak námět nepůsobí špatně a stejně bych si to jednou musela přečíst, už kvůli těm obálkám. Takže dalšími úlovky z knihovny byla celá tahla trilogie (druhá kniha se jmenuje Cesta věčnou nocí, třetí pak Do poklidné modři).
  10. Nejkrásnější (Marissa Meyer)
    Série Měsíční kroniky se mi opravdu líbila (i když si stojím za tím, že první díl byl prostě nejlepší) a tak, když jsem mezi novinkami v knihovně spatřila Nejkrásnější, rozhodla jsem si touhle novelou zkrátit čekání na Winter, která podle informace na konci Cress měla vyjít už loni, ale stále nic. Na příběh Levany jsem dost zvědavá, jelikož mě tahle mrcha k smrti štve a ráda bych věděla, proč je tak hrozná kráva (No jo, někdo toho nesnesitelného záporáka dělat musí...). Levana na mě působí trochu podobně jako Neferet z Školy noci (nebo jak že se to jmenovala)..
  11. Měsíční oko (Libba Brayová)
    Další náhodný objev v knihovně. Jedna z mála knih, o které jsem nikdy předím neslyšela. Odehrává se to někdy ve viktoriánské Anglii  a má to být fantasy. Námět vypadá zajímavě, ale nemám zas tak vysoké očekávání, protože model šestnáctileté holky se zvláštními schopnostmi a nějakého jiného světa je dost tuctový.
  12. Únos čtvrté princezny (Julia Godlingová)
    Na název už jsem někde párkrát narazila a anotace mě docela zaujala, takže jsem z knihovny odtáhla i tuhle cihličku. Opět se trochu bojím, aby to na mě nebylo moc romantické, ale nevypadá to vůbec špatně, i když čekám spíše oddychovku.
  13. Budu spisovatelkou - Hrady, zámky a jiné katastrofy (Ros Asquinthová)
    Tady mě samozřejmě zaujal název. Podle anotace čekám příběh jednodušší a rozhodně nic světoborného, ale na odlehčení se mi zdá, že by to mohlo být fajn. Opět úlovek z knihovny.
  14. Violet Eden - Objetí (Jessice Shirvington)
    Na jedné facebookové stránce o knihách jsem tuším v pondělí narazila na příspěvek s dotazem, zda-li tuto knihu někdo četl. Tehdy jsem o ní slyšela prvně, ale námět s anděly (který zas tak originální není, ale já ještě moc knížek s těmito bytosti přečtených nemám - Nadpozemskou jsem vzdala po třech stránkách) mě zaujal a když na mě nápis "Violet Eden" vybafl hned, co jsem se v knihovně dostala k mé nejoblíbenější poličce (aneb fantasy, horory atd.), bez zaváhání jsem po ní chňapla.
  15. Avena - Skrytá (Marianne Curley)
    U předchozí knížky jsem psala, že ještě moc knížek s anděly přečtených nemám. Ale to se mění, protože hned v zápětí jsem z knihovny unesla ještě další andělařinu (existuje tohle slovo? když je upířina...). O téhle knize už jsem slyšela mnohokrát, hlavně proto, že ji napsala Marianne Curley, autorka Strážců času, trilogie, která mi před dvěmi lety úplně učarovala.
  16. Krásní mrtví (Eden Maguire)
    Další nadpřirozená série od které nemám příliš vysoké očekávání, ale stejně jsem docela zvědavá. Námět není nic objevného, ale úplně ohraný taky není. V knihovně jsem na sérii narážela pravidelně a nejednou o jejím přetení uvažovala, a jelikož teď na mě, snad poprvé, vykoukly všechny čtyři díly vedle sebe, nakonec se i Jonas, Arizona, Summer a Phoenix ocitli v mé hromádce.
  17. Kiki Strike ve Stínovém městě (Kirsten Miller)
    Knihu mi půjčila Naomi už před nějakou dobou a já si na ni vzpomněla až teď, při úklidu knihovničky. Prolistovala jsem ji a, ačkoliv na mě působí dojmem knihy pro mladší čtenářky, docela mě zaujala a já si přečetla i první kapitolu nebo dvě. Zbytek plánuju dočíst v srpnu po táborech.
    Dočteno
  18. Dokonalý pár (Ally Condie)
    Knihu jsem si přinesla ze Světu knihy. Název na mě působí děsivě romantickým dojmem, ale dystopie mám ráda a obálka je úžasná, takže jsem po ní už chvilku pokukovala. Když jsem pak uviděla ve slevě všechny díly, každý po 30 kč, neodolala jsem a pořídila si alespoň ten první. Po první kapitole na mě nijak valný dojem neudělala, ale nechci ji zatracovat.
  19. Zapomenutá legie (Ben Kane)
    Tohle je pro změnu historický román, ale stejně jako předchozí, úlovek ze Světa knihy. To jsem se tak pokoušela uplatnit slevovou poukázku a nakonec byla tahle bichlička můj nejdražší úlovek. Prostě logika à la Moriko Enithrielle.
    Knihu mám nyní oficiálně čtu, ale tuším, že naposled jsem ji otevřela minulý týden v pondělí (=25.6.). Tenkrát jsem se konečně začala začítat (předtím jsem za hrózně dlouho přečetla asi dvacet stran a moc mě to nechytlo), ale pustila jsem se ještě do Hercule Poirota a zapomněla na to. Takže se k tomu chci vrátit.
  20. Oliver Nocturno (Kevin Emerson)
    Na první díl téhle série jsem nedávno narazila díky recenzi na blogu Aniky Rodriguez a zaujalo mě srovnání s Darrenem Shanem. Když jsem při neúspěšném hledání První Stříbrné v knihovně narazila na tuším třetí díl téhle série, za chvilku už se má kupička rozšířila o všech pět knih o tomhle upírovi - Upírova fotografie, Vražedný svit slunce, Krevní pouta, Věčná hrobka a Lovec démonů. Názvy dobrý, ne? Nečekám, že se Oliver Darrenovi vyrovná, ale doufám, že objevím další dobrou upířinu. Protože těch moc není.
    První díl přečten, čtení dalších dílů bohužel odloženo na neurčito. Naděje ohledně dobré upířiny zůstaly nenaplněny.

NEPLÁNOVANÉ PŘEČTENO

1. Do temnoty - Zpověď českého vojáka v Afghánistánu
2. Deltora - Zpátky do Del
3. Fangirl
4. kousek Looking for Alaska, kousek Dřív než půjdu spát, kousek neautorizovaného životopisu Sherlocka Holmese, kousek Šifry mistra Leonarda, kousek Starých řeckých bájí a pověstí

To by asi bylo všechno (pak mám ještě půjčené nějaké děsivé dějiny, ale ty do SRL nepočítám), i když, jak se znám, za pět minut si to přihasím zpátky k počítači s tím, že jsem na něco zapomněla.
....tak co, co všechno jste četli, nebo na co se chystáte? A co váš letní reading list?

Hluboce se omlouvám za tak dlouhý článek bez obrázků, ale já na to prostě nemám nervy.. první se hodinu seru s fotkama, potom zjistím že jsou nepoužitelný a potom mi tam ani nejdou vložit ty obálky z netu.. -.-

1 komentář:

  1. Mangy nečtu, ale nějaký knížky, co tam máš vypsané jsem četla nebo znám. Percy Jackson, Křídla i Kostičas jsou fakt dobré knížky. :)

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)