středa 12. srpna 2015

Kyoukai no Kanata (Beyond the Boundary)

Tak.. asi bych se první měla omluvit za neaktivitu.. ale o prázdninách se mi prostě do bloggování nechce.. Ale dokopala jsem se - konečně - k sepsání nějaké té recenze. Opět na anime, tentokrát Kyoukai no Kanata (což znamená něco jako "za hranicí"), příště by jste se však mohli těšit na recenzi Percyho Jacksona, který mi konečně došel koncem července..

Název: Kyoukai no Kanata
Autor: Nagomu Torii
Dílů: 12
Omezení: bez omezení

Příběh:

 Temnota pronásleduje druháka na střední jménem Kanbara Akihito. Ačkoliv se jeví člověkem, je poloviční youmu (démon) a prakticky nesmrtelný. Jednoho dne Akihito potká nováčka Kuriyamu Mirai, když to vypadá, že chce skočit ze střechy školy. Mirai je izolovaná díky její schopnosti manipulovat krví, která je jedinečná i mezi členy spirituálního světa. Poté, co Akihito Mirai zachrání, začnou najevo vycházet zneklidňující věci..
(překlad z kissanime.com, upraveno)
*


K tomuhle anime jsem se dostala vysloveně náhodou. Alias, nee-chin jej stáhla, prostě proto, že bylo krátké. Ze začátku se mi to nezdálo nijak výjímečné, prostě další anime o lidech a bojích s démony. Tentokrát s kapku nesmtelnou hlavní postavou a malou blonckou, která nejspíš utekla z Deadman Wonderland.
 
Od začátku se mi ovšem líbila kresba, byla taková milá, a dobře se na ni koukalo. Trochu mi připomínala třeba Owari no Seraph. Ale je v něčem výjímečná - postavy mají skutečně lidské proporce. Nenajdete tady nohy, jejichž délka tvoří třičtvrtě výšky postavy a jsou široké stejně na stehně jako u kotníku, hrudník větší než hlava, anorektické pasy a další věci, kterých se dočkáte v mnohých jiných anime. 
Ovšem nyní již k samotnému příběhu. Jak už jsem zmiňovala, není to bůhvíjaká pecka, cosi geniálního s čím ještě nikdy nikdo nepřišel. Jde prostě o to, že jsou tady lidé, jež bojují s démony. Na tom se mi líbilo to, že oni "Exterminators" (nebo tak nějak to bylo), měli realistickou motivaci zabíjet démony. Ve většině případů je to tak, že démoni jsou zabíjeni "prostě proto, že jsou zlí". Dokážu si představit tuto motivaci u dítěte, ba i puberťáka. Ale, pro kolik dospělých lidí je tohle dostatečná motivace? V Kyoukai no Kanata dostávali za zabité démony peníze. To mi přijde mnohem realističtější.
Navzdory nepříliš originálnímu tématu mne anime docela chytlo. Ke konci to bylo dost zamotané a spoustu věcí jsem nepochopila.. i když, to je dost možná způsobeno mou (ne)znalostí angličtiny. Byly tam vážné díly, akční díly i díly vtipné. Prostě od každého trochu.
 
Pojďme se ale podívat na postavy. Hlavní jsou již zmínění Akihito a Mirai. Akihito je docela milý a hodný a má trochu úchylku na brýle. Mirai je malá, nesmělá, uzavřená, ze začátku bojácná, ale odhodlaná (a nosí brýle!). Má temnou minulost a její krev je prokletá. Oba jsem si docela oblíbila, i když radši jsem měla Akihita. Neměl to lehké, ale přesto byl milý a přátelský. Dokázal pobavit, ale uměl být i vážný. (A spousta jeho výroků je námětem na luxusní gify).

Dále hrála velkou roli rodina Nase, alias Izumi, Hiromi a Mitsuki. Všichni patřili k "Exterminators" a měli schopnost vytvořit bariéru. Více jsme se potkávali s Hiromim a Mitsuki, kteří s Akihitem a Mirai chodili do školy. Z nich jsem měla radši Hiromiho, Mitsuki byla taková.. no, trochu nudná. Hiromi je zimomřivý (což je údajně způsobeno jeho schopnostmi) a proto jej až na výjímky vždy uvidíte s šálou. Nevím, jak ho popsat, ale jednalo se o celkem zajímavou postavu.
Potom jsme se třeba mohli potkat s hodnými démonkami Ayou a Ai, učitelkou jejíž-jméno-si-nepamatuju, mladší sestrou bývalé Mirainy kamarádky Sakurou, týpkem z Society (nějaká organizace lovců démonů...) či matkou Akihita, Yayoi.
Abych to shrnula, Kyoukai no Kanata se může pochlubit úžasnou kresbou a docela poutavým příběhem. Zpracovává poněkud ohrané téma boje s démony, ale dělá to dobře. Rozhodně neurazí a nebudete litovat, když ho shlédnete, i když jsou mnohá anime, která mě dostala víc.

Anime na..


4 komentáře:

  1. O tomhle anime jsem zatím neslyšela, ale soudě podle anotace nevypadá zle. Když se dívám na anime, na nějaké proporce se moc nedívám, beru to prostě s nadhledem. Je pravda, že obzvlášť v dnešní době jsou penze mnohem realističtější a svým způsobem i zajímavější motivace. Gify jsou vážně pěkné, s těmi výroky máš nespíš pravdu. Působí to na mě docela lákavě, tohle téma mám ráda, asi si ho napíšu na seznam :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to docela zajímavě, bohužel se nyní můj anime list rozšířil asi o dvacet nových položek. V několika případech se jedná o dost dlouhé šóneny, takže mám o zábavu postaráno přibližně do příštích letních prázdnin a na Kyoukai no kanata si nejspíš čas nenajdu :')

    OdpovědětVymazat
  3. Ami: Já na anime moc nekoukám, ale když už jsem viděla Shingeki no Kyojin, což se mi strašně líbilo a nemůžu se dočkat druhé sérii, tak na tohle bych se mohla podívat :)
    I když mám pocit, že SnK nic nepřekoná!
    Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  4. Mě se taky přes prázdniny do blogování zrovna dvakrát nechtělo... :D
    Anime mě obecně moc nebere, ale myslím, že za pokus stojí :)

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)