pondělí 28. září 2015

RC || Percy Jackson - Prokletí titánů



Percy Jackson – Prokletí TitánůNázev: Percy Jackson - Prokletí titánů
Originál: The Titan's Curse
Autor: Rick Riodran
Přeložil: Dana Chodilová
Díl: 3.
Série: Percy Jackson a Olympané
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2010 (originál 2007)
Žánr: fantasy, dobrodružný
Počet stran: 336
Hodnocení obálky: 5/10

Obsahuje možné spoilery k prvnímu a druhému dílu.

Anotace:
Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných, už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis? Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa. Vezmeme tě s sebou, chceš?
(z fragment.cz)

Děj:
Právě jsou zimní prázdniny a další nebezpečná výprava začíná! Bohyně Artemis zmizela a její Lovkyně spolu s Táborem Polokrevných budou mít co dělat, aby ji našli do Zimního Slunovratu! Blíží se totiž rada bohů.. armáda nestvůr vedena Lukem Castellanem sílí a sílí. Co je zač záhadná nestvůra, jež by mohla být zkázou Olympu?

Názor:
Už jsme v polovině série!
Na Percyho a jeho přátele čeká další nebezpečná výprava...
....což už je bohužel trochu stereotypní. Musím říct, že ačkoliv je výprava zase úplně jiná, než v předchozích dílech, občas je to trochu všechno na jedno brdo.
Nenechte se zmást, kniha si stále udržuje vysokou kvalitu, ale nevím, nevím, z nějakého důvodu mě Prokletí titánů nechytlo tak, jako ostatní díly. Možná je to i tím, že jsem ho dočítala zpětně - když jsem sérii četla poprvé, v knihovně byla trojka půjčená a já neměla nervy na to, abych čekala, takže jsem ji četla až dlouho po dočtení pětky.

K postavám nám přibyla třeba Thalia, Diova dcera, Zoe Večernice a další Artemidiny lovkyně, či sourozenci Nico a Bianka di Angelo.
Na Thalii jsem měla takový rozporuplný názor. Na jednu stranu jsem ji měla ráda a na druhou stranu mě hrozně štvala. Stejně to bylo i se Zoe. Z těch dvou jsem ale stejně měla radši Thalii.
Bianku jsem měla docela ráda, ale byla taková tichá a nepříliš výrazná postava. Za to mám hrozně ráda jejího bratra Nica. Toho však, stejně jako Rachel, další postavu, která se v tomhle díle ukáže, nemá cenu rozebírat, protože v Prokletí nemají moc významnou roli. Toho si užijeme ve čtyřce.

Jak už jsem říkala - děj je opět plný akce, ale myšlenka výpravy se znovu a znovu opakuje. A u tohohle dílu to občas bylo zbytečně zdlouhavé. Hlavně měl příběh hrozně dlouhý rozjezd. Hlavní výprava začíná až na zhruba 136 straně (devátá kapitola), čili dvě stě stránek před koncem. U trojky jsem měla největší problém se začíst, pořád jsem to nějak odkládala, vždycky jsem našla něco, co mě bavilo více. To sice bylo taky částečně mou náladou, ale i tak.
Nechybí ani pořádná dávka typického riodranovského humoru, názvy kapitol počínaje, výroky postav konče.
Pozor, bůh! křikl Blackjack. Je to ten chlápek s vínem!
"Příští člověk, nebo kůň, který mi řekne chlápek s vínem, skončí v lahvi merlotu!" 
(vyhrožování level Dionýsos)
 
Abych to shrnula - Prokletí titánů dle mého názoru nedosahuje úrovně ostatních riodranovek, ale stále se jedná o čtivě a dobře napsanou knihu plnou zvratů, kterou rozhodně doporučuju. 

Hodnocení:
88%
Moriko Enithrielle

Ukázka: není k dispozici

Autor:
Rick RiordanRick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.
(z databazeknih.cz)

Odkazy:
Recenze 1. / 2. / 4. / 5. dílu

Zdroje obrázků:
obálka - fragment.cz
autorova fotografie - databázeknih.cz
ostatní obrázky v textu - google



Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT. Omlouvám se za zpoždění.
Knihu lze zakoupit ZDE.

3 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Percy paří mezi mé oblíbené série :) A mám docela chuť si ji znovu přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  2. Celá ta první série o Percym Jaksonovi se mi dostala pod kůži, mám ji moc ráda. Některé díly byly slabší, ale to už teď moc nevnímám. Každopádně pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dřív jsem si chtěla knihy přečíst, ale viděla jsme filmy a to mi tak nějak stačilo. Co jsem zatím viděla za ukázky, styl psaní by mi nejspíš moc nesedl a jak bylo zmíněno - tohle téma mi připadalo už i u filmů na jedno brdo, natož pak u celé knižní série. Ale sto lidí - sto chutí, že :)

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)