pondělí 28. září 2015

RC || Percy Jackson - Zloděj blesku

Okey, jdu se někam zahrabat. Někam hodně hluboko >.< Půjčíte mi někdo lopatu?
Na blog úplně kašlu, na recenze taky. Mohla bych se vymluvit na to, že jsem byla nemocná... ale ani to není tak úplně omluva. Vždyť na tyhle recenze mám spoždění už měsíc u.u
Že by konečně....? *předsevze si, že se NEPŮJDE dívat na No.6 dokud ty zatracené recenze nenapíše*
~Moriko-chin


Percy Jackson – Zloděj bleskuNázev: Percy Jackson - Zloděj blesku
Originál: The Lightning Thief
Autor: Rick Riodran
Přeložil: Dana Chodilová
Díl: 1.
Série: Percy Jackson a Olympané
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2009 (originál 2005)
Žánr: fantasy, dobrodružný
Počet stran: 400
Hodnocení obálky: 5/10

Anotace:
Jmenuji se Percy Jackson. Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu. Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi? Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!
(z fragment.cz)

Děj:
Percymu je dvanáct. Patří k docela obyčejným klukům - až na to, že ho za posledních šest let vyhodili z šesti škol, trpí dyslexií, hyperaktivitou a poruchami pozornosti. Jednoho dne se však všechno změní - napadne jej matikářka a on sám odhalí svou spojitost s nepříjemně skutečnou řeckou mytologií - je polobůh a ne ledajaký!
Jako by tohle uvítání do světa polobohů, bohů a nestvůr (a nejlepších přátel satyrů!) nebylo dost, je Percy obviněn z krádeže Mistrovského blesku, zbraně nejvyššího boha Dia! Nemá moc času, aby dokázal svou nevinu... dokáže to?

Názor:
Percy Jackson už je klasika. Znají ho snad všichni (dobře, jeden z adminů na zvb ne, vzhledem k tomu, že tohle jméno povolil jako nick, ale to není podstatné..). Já tuhle knihu četla už po několikáté a stále mě nepřestala bavit. Teda, byla jsem méně nadšená než předtím (čti: neposkakovala jsem nadšením a nechovala se jako totální idiot), ale to spíš bylo tím, že jsem předem věděla, co se stane.
Děj je plný akce a řecké mytologie, což je přesně pro mě. Řeckou mytologií jsem byla docela slušně posedlá už dříve. Pokud ovšem někdo není zrovna fanouškem Řecka, není to problém - nechce se po vás nijak moc faktů a všechno vám vysvětlí, i kdybyste neměli ani ponětí, kdo je to Zeus.
Nejsou tam nudné, vycpávkové části, furt se něco děje. Tuhle nestvůra, támhle bůh. Nebezpečná cesta napříč Amerikou. A Rick vás celou dobu bude tahat za nos!
Co se postav týče - máme tu ekvivalentní golden trio - Percyho, Annabeth a Grovera.
Percy je kamarádský a loajální, pro své přátele by udělal cokoliv. Musím říct, že patří nejen mezi mé nejoblíbenější postavy z riodranovek, ale mezi nejoblíbenější postavy celkově. Není to dokonalý superhrdina, který vždy všechno dokáže, dělá taky chyby. A to ho dělá ještě lepším.
Annabeth je také polobohyní, dcerou Athény. Což znamená, že je nebezpečně chytrá. Taktéž odvážná. Nevím co o ní říct, protože "má ráda architektruru" asi není zrovna povahová vlastnost. Opravdu jsem si ji oblíbila, i když ne tolik jako Percyho.
Poslední je Grover. Ten je pro změnu satyr. Percyho nejlepší kamarád. Je bojácný, ale loajální. Sní o tom, že najde velkého boha Pana. Jo, a má rád pechovky.
Styl psaní je typicky riodranovský, dobře se čte a není mu co vytknout. V knize nejsou žádné nesrovnalosti a všechno do sebe zapadá.
Abych to shrnula, krom slabší obálky skoro není co vytknout. Pokud jste Percyho ještě nečetli, běžte to okamžitě napravit! A pokud jste viděli film... no, musím říct, že takovou zmršeninu už dlouho nikdo nenatočil, takže si z toho nedělejte názor.

Hodnocení:
97%
Moriko Enithrielle

Ukázka: není k dispozici
Autor:
Rick RiordanRick Riordan se narodil r. 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, za které získal řadu cen, mimo jiné i tři nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.
(z databazeknih.cz)

Odkazy:
Recenze 2. / 3. / 4. / 5. dílu

Zdroje obrázků:
obálka - fragment.cz
autorova fotografie - databázeknih.cz
ostatní obrázky v textu - google

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství FRAGMENT. Omlouvám se za zpoždění.
Knihu lze zakoupit ZDE.

2 komentáře:

  1. No jo, Percy je srdcovka (●♡∀♡) Už se nemůžu dočkat až u nás v Česku vydají Magnuse. *skáče do stropu štěstím přičemž vydává zvuky přirovnatelné k nesmírně šťastné velerybě*
    Super recenze :D

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, Percy je srdcovka (●♡∀♡) Už se nemůžu dočkat až u nás v Česku vydají Magnuse. *skáče do stropu štěstím přičemž vydává zvuky přirovnatelné k nesmírně šťastné velerybě*
    Super recenze :D

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)