pondělí 7. září 2015

School Book Tag

Okey, recenze šly zase do háje, aneb ať žije prokrastinace. Poslední dobou dělám velký kulový a stejně nic nestíhám. Začátek školy tomu akorát pomohl. Dokopala jsem se ale alespoň k tomuhle. Jedná se o School Book Tag, který jsem našla u Adalyn, na blogu Burrow of the Bookworm.
Jinak, pokud teda svou lenost překonám, chci být přes školní rok zase aktivnější (a pokud se zadaří, dokopu i nee-chin! *doufám, že si tohle nepřečte.. nemyslím si, že by se mnou nechala někam kopat...:D*) a konečně se pustit i do jiných článků než recenze. Slíbila jsem vám, v článku na začátku práznin, Malíře, tak možná.. možná.. i když, od začátku prázdnin jsem taky moc nepostoupila, tak nevím. Kdyžtak mi napište, co by vás zajímalo za druh článků :) (Hodně uvažuju o názorových článcích, jen nevím, co za téma,... teda, spíš nevím, které z tolika témat, co mě napadají si mám vybrat.. poslední dobou jsem zjistila, že nejlíp se mi urovnávají myšlenky, když si je představuju jako článek, který píšu.. takhle to dopadá, když mi blogování začne lézt do reality :D)
Ale teď už k tagu! :-)

1) Čteš si knížky o přestávce ve škole?
Samozřejmě! Popravdě, poslední dobou čtu hlavně ve škole. Doma většinou skončím zalezlá u notebooku. Smutná realita.
Ovšem, jedná se o poněkud hazard, jelikož naše třída je poněkud.. živelná. Takže riskuju poškození mého cenného čtiva. A navíc, navzdory tomu, že tvrdím, že jsem na randál zvyklá, mě to od čtení poněkud ruší. Zřejmě už spolužáci překročili ignorovatelnou mez. Taky objevili kouzlo létání. Už se mi stalo, že mi z ničeho nic na knize (nebo právě dokončeném projektu do francouzštiny) přistál kus papriky nebo podobná... chuťovka.

2) Na jakou knížku byl tvůj první referát?
První referát jako fakt referát nebo první zápis do čtenářáku? S tím zápisem bych to musela pohledat (i když mám podezření, že můj čtenářák z čtvrté třídy stále přebývá u mé spolužačky ze základky, která mi jej zkonfiskovala zhruba v okamžiku, kdy po ní v září šesté třídy chtěli, aby něco řekla o libovolné knize.
Ovšem první fakt referát si pamatuju docela dobře. Jednalo se o knížku ze série Můj příběh, konkrétně Egyptskou princeznu. Učitelka mi pro změnu vytkla, že mluvím moc rychle, nesrozumitelně a odbíhám od tématu. Nic nového. A spolužákům přišlo neskutečně vtipné, že hlavní "záporák", zlý a zkorumpovaný velký vezír (prostě politik) se jmenoval Šušu...

4) Jaké knížky jsi měla ve škole, když jste měli čtenářskou dílnu?
Musím přiznat, že nemám šajna, co to ta čtenářská dílna je. U nás, na dědinské základce jsme nic takového nikdy neměli. A na gymplu se s tím taky nikdo nestará.

5) Jsi největší knihomol ve třídě?
Tahle špatná, mobilem focená fotka ukazuje interiér naší skříňky s Neimou na konci minulého pololetí... aneb, knihy, které jsem jí půjčila se mi už, většinou, nechtěly tahat zpátky domů..
Těžko říct. Ale řekla bych, že spolu s Neimou patříme do jakési třídní Velké Trojky (:D). Tedy, ke třem největším knihomolům určitě. Ještě mám jednu spolužačku, která dost čte, ale ta se nějak baví s jinou částí třídy než já. Teda, ne že bych se s někým moc bavila. Je mi docela líto, že se spolu nebavíme, myslím, že máme docela dost společných témat, ale nejsem člověk, který by za někým jen tak přišel a začal si s ním povídat.

6) Půjčuješ někomu ze třídy knížky?
Neimě, to převážně - půjčujem si vzájemně dost knih. Výjímečně jsem pak půjčovala čtivo i jiným spolužákům, ovšem to byly spíš výjímečné situace. Nějakou dobu jsme si půjčovali knihy se spolužákem, ale to bylo spíš v sekundě (páni, to už je tak dávno..?), takže moc ne.


7) Ví o tobě, že tolik čteš?
Ano, jsem tím docela pověstná. Všude s sebou tahám minimálně jednu knihu. Svými kecy o knížkách otravuju každého, kdo je sto mě poslouchat. A většinou i toho, kdo není. Rozečtenou knihu si hrdě vystavuju na lavici, NA učebnicích, protože moje knížka je přece důležitější. Lajkuju stránky o knížkách, používám narážky na knížky, které většinou nikdo jiný nechápe a obecně většinou vystupuju jako typický knihomol.

9) Půjčuješ si knížky od spolužáků?
Jak už jsem řekla, od Neimy. Potom výjímečně i od někoho jiného, ale opravdu jen výjímečně. Což mi připomnělo, že mi jedna spolužačka půjčila Čistého už na začátku tercie. Tádydádydá. Furt jsem to nepřečetla.

10) A co ve školní knihovně?
Popravdě, do školní knihovny jsem zabrousila jen jedinkrát, když jsem v páté třídě byla na dni otevřených dveří. Pro takového knihomola jako já je to ostuda, obzvlášť, když ji máme na patře. Ale já si radši knížku koupím nebo pohledám v knihovně městské.

11) Čteš někdy i o hodině?
 S tímhle jsem měla problém převážně v šestce, kdy mi učitelé, obzvláště pak učitelka, která mě učila frájinu a občanku pravidelně čtivo zabavovali. To jsem jim většinou po hodině ztropila hysterák, že je to kniha z knihovny, kterou nutně musím dneska vrátit a to je důvod, proč jsem si četla v jejich hodině. Nyní ono hodinočtení provozuju většinou jenom v matice. Matiku jsem kdysi mívala opravdu ráda, ale ta megera, která nás učí mi ji opravdu znechutila. Pozornost udržím průměrně prvních deset sekund hodiny. "Trochu" se to podepisuje na mých výsledcích, ale matiku opravdu ignoruju. A taková kniha pod lavicí je kvalitní zabiják času.


Toť asi vše :-) Mějte se krásně, skládejte básně a držím vám palce, ať následující školní rok přežijete!

Moriko-chin

4 komentáře:

  1. Ta fotka skříňky mě opravdu pobavila :D My jsme byli ve třídě s kamarádkou taky jenom dvě velké knihomolky a náhodou jsme měly taky společnou skříňku :) Občas taky vypadala spíš jako knihovnička, než jako skříňka :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to přesně znám, pořád se flákám, ale při tom vůbec nestíhám - no a škola tomu parádně přihrává do karet. Taky bych byla ráda aktivnější, ale nevím nevím... jinak názorové články čtu ráda, ale s tématem ti bohužel asi moc neporadím, mám podobný problém.
    Já jsem nikdy nechápala lidi, co čtou ve škole. Je pravda, že poslední dobou jsem si začala číst v autobuse atd, ale ve škole na to prostě nemám nervy xD Čtenářskou dílnu mi tedy také nevedeme. Já mám většinu knih z knihovny a ty co vlastním mám moc ráda na to, abych riskovala, žeje někomu půjčím - jsem sobec no xD

    OdpovědětVymazat
  3. Ell: Pravdivý tag :) Já třeba matiku miluju! Skříňka je fakt taková knihomolská, já pujčuju knihy jen kačence a ami a ty si pak hned odnesu domu, protože mĕ štvou mezery v knihovničce. Knihovna naší školy je nanic, takže ti trochu závidím... Už jsem se dostala přes špatný prázdninový období a slibuju, že do mĕsíce můžeš čekat odpovĕď na dopis! Jupíí!

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)