čtvrtek 15. října 2015

No. 6


Název. No. 6
Autor: Atsuko Asano (předloha)
Dílů: 11
Omezení: bez omezení (i když mě to občas trochu překvapuje..)

Příběh:
V blízké budoucnosti, po poslední velké válce většina lidstva žije v hrstce městských států. Zde by život měl být perfektní - pro privilegovanou elitu. Ale pro mladého Shiona se vše navždy změní, když pomůže divnému klukovi Nezumimu (*Nezumi znamená Krysa) a nechá ho strávit noc u sebe doma.
Za pomoc tajemnému cizinci, který zase zmizel, je vykázán na okraj města a zbaven všech privilegií. Teď, o čtyři roky později, se ale Shion dostává do mnohem horšího nebezpečí, když se objeví série podivných smrtí a Shion je zatčen pro podezření z vraždy!
Shion má být převezen do městského "Correctional Facilty" (Nápravné zařížení), ale dlouho zmizelý Nezumi se objeví a zachrání jej! Nyní, na útěku, má Shion jen jednu šanci na přežití - odhalit záhadné tajemství, která leží v zlověstném srdci No. 6...
(překlad z kissanime.com, upraveno)
*

K tomuhle anime jsem se dostala docela náhodou (nebo že by to byl osud...?). Docela často poslouchám Nightcore skladby a video s písničkou Battle Scars mám stáhlé - ono to video jsou prostě slova a na pozadí je obrázek z No. 6. Neměla jsem vůbec tušení, co to je za anime, až do doby, kdy jsem na jedné otaku stránce na fb nenarazila na tentýž obrázek s popiskem. Nedalo mi to a musela jsem si to stáhnout.

Anotace působí jako běžná dystopie - pseudoutopie et cetera et cetera. To snad všichni známe. Rozdíl je tu snad jen to, že spíš než dystopie je to alternativní současnost (první díl se odehrává 2013, zbylých deset pak 2017). Takže mě to zajímalo, ale neměla jsem od toho zas nějaké nadprůměrné očekávání. A taky tohle anime po dějové stránce ani nijak výjmečné nebylo. Rozhodně to nemělo děj, který by vás posadil na zadek (a pokud už sedíte, tak přinutil vstát).
zdroj
Přesto jsem si tohle dílo po pár epizodách naprosto zamilovala (teda.. zamilovala jsem se během souběžného čtení mangy, ale na tom příliš nezáleží). Spíš jsem si zamilovala hlavní postavy. Stále nejsem schopna rozseknout dilema, jestli mám radši Nezumiho nebo Shiona... (....i když, možná jen malililinko Nezumiho.... možná....). Úžasnou postavou je taky Inukashi. Safu a Rikiga/gu (nevím, jak se to skloňuje... ať žije neskloňující angličtina a japonština!) jsem moc nemusela; Karan a další postavy tam zase neměly natolik prostoru, abych si na ně udělala názor. I když Youmina jsem taky neměla zrovna v lásce. Ale zpátky k těm hlavním.
Myslím, že by se dalo dokonce mluvit o ústřední dvojici. Anime totiž - a to vás musím varovat - občas obsahuje shounen-ai (=projevy náklonosti mezi dvěma muži ....xso, když to podáte takhle, zní to divně). Překvapilo mě to, protože na to žádná stránka krom Shirai neupozorňuje - a tam poslední dobou moc často nechodím. Ale nic moc hrozného to není, je to... no, prostě docela umírněná forma a myslím, že to nikomu (krom Naomi-tan) nebude vadit. A podle mě by to bez toho nebylo ono.

zdroj
Ale zase odbíhám...
Shion (který je mimochodem přesně o týden mladší než já!) vyrůstal v Chronosu, exkluzivní části No. 6. Poté, co ovšem v den svých dvanáctých narozenin pomohl Nezumimu se přestěhovává do Lost Town (Ztraceného města), jakési periferie, nejchudší části města.
Shion byl milý, hodný, roztomilý (hlavně s těmi bílými vlasy!) poněkud idealistický a trochu naivní. Zaráželo mě u něj, že ačkoliv o "dokonalosti" No. 6 odjakživa pochyboval, stále se nějak k No. 6 nedokázal obrátit zády, nebo jak to podat. To mi unikalo, hlavně proto, že mám poněkud tendenci se proti různým systémům trochu bouřit, heh.
Přesto měl Shion i druhou stránku - pokud šlo o Nezumiho, dokázal se docela slušně naštvat (občas mi to trochu připomnělo yandere postavy, ale jen trošičku...).
Nezumi naopak nebyl naivní ani trošku, a jeho charakter mi připadal... no, takový dost tsunderácký. Přesto byl ale hodný - a pokud šlo o Shiona, ačkoliv se snažil být nepříjemný, držet se dál a podobně... moc se mu to nedařilo a bylo vidět, jak moc mu na Shionovi záleží (a jak ho ta skutečnost štve..). Na Nezumim jsem si zamilovala hlavně jeho herecký, divadelní talent a taky jeho sakrasmus.
Nedokážu podat slovy, co je na těch dvou tak úžasného - to prostě musíte vidět (MUSÍTE! To je rozkaz!).
Dále jsem zmiňovala Inukashi (alias Dog Loan, prostě ten, kdo půjčuje psy). Tuhle postavu jsem taky měla hodně ráda. O "téhle postavě" mluvím proto, že je to lepší, než "to". Ono totiž není jasné, jestli je to holka nebo kluk. Zezačátku mi připadal/a jako holka, ale postupně mi to připadalo čím dál tím míň pravděpodobné (a v manze o něm většinou mluví jako "he"). I když, v anime bylo nepřímo naznačené, že je to holka, co se vydává za kluka... (nebo mi to tak připadalo)... no, pohlaví asi není zrovna důležité. Inukashi byla postava s poněkud pragmatickým přístupem k životu, s nikým se nepárala a šlo jí hlavně o přežití. Měla trochu podobný charakter jako Nezumi.
Ostatní postavy už rozebírat nebudu - docela důležití byli i Rikiga nebo Karan, ale ostatní - krom Safu - asi nestojí za to, abych je tu rozebírala, protože v jedenáctidílném anime vedlejší postavy prostě nemohou dostat dost prostoru. Safu je celkem důležitá, ale tu nebudu rozebírat z jiných důvodů - 1) nemám ji moc ráda. 2) spoilery, spoilery, spoilery...

Co se animace týče, té se nedá co vytknout, je krásná, ale nenajdete tam do očí bijcí, vyřvané barvy, extrémní proporce odporující přirozenosti a nadbytek 3D grafiky (samozřejmě, úplně bez ní se to neobejde, ale není to nic hrozného...). Všechno je krásně propracované, prostě radost koukat.

Ale ať nepěju jen samou chválu - dvě věci musím vytknout.
Zaprvé - opening. Nemohu říct, že hudbu obecně, ending byl celkem v pohodě (ten jsem ale viděla jen jednou) a hudba během příběhu taky. Opening však byl něco naprosto strašného. Video hezky propracované, ale hudba.... děs a hrůza. (Když jsme s kamarádkou spouštěly první díl, vypadalo to asi takhle: *začne opening* Já: "ta hudba není tak špatná..." K: "Hmm..." *začne text* Já: "panebože!" K: "přepni to! přepni to! okamžitě to přepni!")
Věc druhá - zakončení. Jak skončila manga, nevím, protože na mangafoxu je jen 22 nebo 24 kapitol a luštit polopřeklady se mi moc nechce. Ale upřímně doufám, že alespoň novely, které teďka čtu skončí jinak. Protože tohle zakončení... *spoiler* à la 'zabili mě, ale přežil jsem' *konec spoileru* bylo dost vadné, čudné, divné a nevím co ještě. (Plus ten úúúplný konec - "budeš v pohodě" a zmizí.... pche! Tak takhle by to nešlo..).

zdroj
Ale abych to shrnula - zase jsem se nechala unést a je to příšerně dlouhé - No. 6 je u mě zapsáno jako jedno z nejlepších anime (což není zrovna objektivní... některé druhy anime se prostě mezi sebou nedají porovnávat.. zkuste si  porovnávat Death Note a Fairy Tail, například.), převážně díky skvělým postavám. Za sebe ho mohu jen doporučit - a jelikož není moc dlouhé, myslím, že těch pár hodin, které to zabere rozhodně stojí za to!

A úplně poslední věc, dávám tu odkaz na jedno naprosto luxusní AMVčko (jedno z mála, ne-li jediné opravdu kvalitní AMV k tomuhle anime). Samozřejmě tam uvidíte některé stěžejní scény, čili pár spoilerů, ale nic, co by vám nějak zkazilo prožitek z anime (taky jsem to viděla dřív, než jsem anime dokoukala...).

Anime na....

6 komentářů:

  1. Dystopie? Shonen-ai? To vypadá na něco pro mě! :D Moc hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :) Já rozhodně jen doporučuju! :D Děkuju :)

      Vymazat
  2. Tak tedy musím říct, že i přesto, že ses nechala unést, jsem recenzi svižným tempem přelouskala celou. Posledního čtvrt roku jsem se stala na anime docela dost závislá, už mám strašně dlouhý seznam těch, co si chci pustit... a tohle jsme tam připsala. Alternativní a děje z budoucnosti mám v oblibě, propracované děje jsou fajn, ale občas dokáže skvěle očarovat i ten jednoduchý (viz Noragami, do čehož jsme se naprosto zamilovala) Pustila jsem si AMVčko + ještě nějaké další a líbí se mi to. Vážně se mi to líbí. Spoiler jsme číst nechtěla, ale nemám ráda špatné konce, tak doufám, že se mi nebude jevit tak bledě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten pocit závislosti je mi dost blízký :D Noragami je luxusní ^^

      Vymazat
    2. Tak jsem No.6 zrovna dokoukala a hned jsme si řekla, že ti musím dát vědět :D
      Musím říct, že se mi nakonec docela líbilo. Děj byl jednoduchý, ale všechno se to tak nějak hezky poskládalo, takže pokud byla místa, co mě moc nebavila, jinde jsem si to vynahradila. Jinak s názorem na závěr souhlasím. Skončilo by to dobře, ale ten jeden úsek, to bylo vážně jaksi "vadné". xD

      Vymazat
  3. Jak už jsem asi psala, anime nesleduji ani to nemám v plánu, ale do recenze jsem se začetla! :)

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)