středa 24. února 2016

Anime | Kokoro Connect

Slíbená recenze na Kokoro Connect... :) Je to trochu... cracky /nevím, jak to podat/, jde vidět, že už jsem dlouho recenzi nepsala. Uh... prostě, je to dost o ničem.. (to mi tak připomíná, že bych se na to mohla podívat znova....)
 

Název: Kokoro Connect 
Autor: Sadanatsu Anda
Omezení: 15+
Dílů: 17 (13+4 dovysílané později)
*
Příběh:
Pět členů "Cultural Research Club" (něco jako klub kulturního výzkumu, ale česky to zní hrozně..) - Yaegashi Taichi, Nagase Iori, Inaba Himeko, Kiriyama Yui a Aoki Yoshifumi sestřetnou s bizarním jevem. Jednoho dne si Aoki a Yui nečekaně vymění těla.
Totéž se začne dít dalším členům klubu a jejich běžné životy se najednou začnou zmítat v chaosu.
Zezačátku v tomto zmatku naše pětice vidí zábavu, ovšem záhadné spojení také odhaluje bolestné jizvy skryté v jejich srdcích. A jak se jejich klidné životy tříští, vztahy mezi našimi pěti studenty se také začnou měnit...
(překlad z kissanime.com; upraveno)


Jedná se o další náhodně nalezené anime. Na tohle jsem narazila mezi oblíbenými na profilu jedné holky na shirai. Nějak mě to zaujalo a stáhla jsem si to.
A líbilo se mi to.
Pche, už nějakou dobu si říkám, že konečně musím sepsat nějakou tu negativní recenzi, ale ona ta jedna, co mám připravenou, nějak nechce do kompu. Nebo spíš se mi ji nechce přepisovat, heh.
Každopádně, Kokoro Connect je opět jedno z těch anime, které má podle mne neodůvodněně malou popularitu. Neříkám, že je to něco, co vás donutí se schoulit do klubíčka, přikrýt se peřinou a načít se neovladatelně třást tím, jak je to úžasné (ano, už jsem viděla anime, na které jsem reagovala takhle... a ne, neutekla jsem z Opavy, fakt ne!). Ale pobaví a přinutí vás se zamyslet.
 *
But while most wolves hunt in packs, no matter where you go, there will always be lone wolves.
*
Toto anime je jednoduše o pětici studentů, kteří jsou v prváku na vyšší střední - Yamaboshi High School a jak už to na japonských školách bývá, mají se přidat do nějakého klubu. A tak skončí spolu, v CRC. A tím všechno začíná.
Jednoho dne se na chvíli Aoki a Yui prostě "prohodí" - a to samé (úplně slyším naši češtinářku "žádné to samé ale TOTÉŽ!") se brzy začne dít i ostatním a najednou už si nemůžou být jistí, kým budou v příštím okamžiku - doslovně. A to nebude jediný nenormální problém, jež je potká.
Vše způsobuje tajemný Heartseed, který je většinou kontaktuje pomocí ovládnutí jejich učitele (heh, to zní jak z béčkového sci-fi filmu..).
Celé anime se vlastně točí okolo vztahů naší pětice - které jsou díky Heartseedovým (jak se to sakra skloňuje?) kouskům dosti zamotané. Navíc, každý má své problémy, traumata a strachy.


Postavy byly dobře propracované, promyšlené a reálné. Nebyly dokonalé, nebyly ploché, měly svou minulost a osobnost, své pocity a nálady. Vezmeme to postupně...
Aoki Yoshifumi je nepříliš vážný kluk, který miluje svou spolužačku Kiriyamu Yui. Nevzdává se, ačkoliv ho Yui permanentně odmítá. Aoki byl asi nejmíň významný člen pětice. Jeho charakter,... no, nebyl plochý - takový charakter asi v KC nebyl, ovšem byl nejmíň promyšlený a takový... nejvíc vedlejší. Připadalo mi, že tam je tak trochu v roli "kamaráda hlavní klučičí postavy" a podle toho se taky choval - jeho chování by se možná dalo trochu přirovnat ke Kleinovi ze SAO či Shuuovi z Nisekoi. Každá hlavní klučičí postava potřebuje poskoka.
Každopádně, Aoki byl vždycky sám sebou a nemůžu říct, že bych ho neměla ráda.
Dále tam byla zmíněná Kiriyama Yui, která mi vzhledem hrozně připomínala Asunu (když už jsme u toho přirovnávání k SAO). Trénovala karate, ale není nijak zvlášť silná osobnost, která se i dost bojí. Jak už jsem psala, každá z postav má svoje vlastní trauma či strach a u Yui to bylo takové... nejvíce patrné. Nemůžu říct, že by mi nějak vadila - to ostatně skoro nikdo v tomto anime - ovšem ani nepatřila k mým nejoblíbenějším postavám. Příliš mi neimponují "slabší" charaktery (psychicky), jsou příliš podobné mi - ale mezi "slabšími"stále patří k těm lepším.
 V naší pětici je i Nagase Iori, kterou jsem vyloženě neměla ráda. Nevyhovovala mi její osobnost, ačkoliv jsem ji později začala chápat. Taky se mi nelíbil její vztah k Taichimu (důkaz toho, že v 80% případů má hlavní klučičí postava ráda holku, kterou já NEMÁM ráda. V zbylých dvaceti procentech má rád kluka. Eh... tohle jsem nenapsala.). Pravda je, že jsem ji trochu neměla ráda už "z principu," protože jsem chtěla Taichiho vidět s Inabou.
A tak se dostáváme k dívce jménem Inaba Himeko. Musím říct, že to byla má nejoblíbenější postava. Připadala mi i nejlépe propracovaná, nejreálnější - přesto, že všechny postavy byly promakané, Inaba mi přišla ještě o level výše. Možná to bylo i tím, že její problémy jsem chápala asi nejlépe - byla takovým důkazem toho, že ne každý musí mít tragické dětství aby měl nějaké problémy (všimli jste si, že skoro každá postava, která má nějaké problémy nebo je to "záporák" je nakonec ospravedlněna traumatem z dětství v podobně chybějící / nefungující rodiny? To neexistuje jiný důvod, jak vysvětlit jejich počínání? *scéna, kdy porazí main villaina* Pročs to všechno dělal?! -Sorry kámo, měl'sem tragický dětství. Kompenzuju si to takhle. *sad flashback vykreslujcí chudáčka masovýho vraha jako nepochopený týraný dítě, everyone let's pity him!*).
Na závěr tu máme v podstatě nejhlavnější postavu, chlapce se jménem Yaegashi Taichi. Nemůžu říct, že bych ho neměla ráda, Taichi je totiž taková ta postava, kterou nejde nemít ráda (pokud jste holka). Takový ten prototyp strašně hodného kluka, který se stará hlavně o ostatní ("selfless freak", jak to označuje Inaba). Povahově mimochodem dost podobný Kiritovi, ať máme to SAO kompletní.

Abych to shrnula, anime vypráví příběh pěti dobře vymyšlených postav a vztahů mezi nimi, které jsou navíc zamotané drobnými problémy jako prohazování těl či proměna ve své osmileté já. Anime je dobře promyšlené, ale musím vytknout například to, že na konci nebylo vše pořádně vysvětleno. Problém bude asi v tom, že - jak jsem později zjistila - ačkoliv se anime týká jejich prváku, novely, na kterých je založeno, pokračují až do třeťáku. Kokoro Connect je skvělé, pokud si chcete odpočinout od akčních shounenovek a podobných žánrů, ale rozhodně to není oddechovka, kterou shlédnete a zapomenete, aniž by ve vás nechala nějaké hlubší pocity. Naopak, pocitů ve vás zanechá až až. Je tu pár maličkostí, jež by se daly vytknout, ovšem anime rozhodně stojí za shlédnutí!


Anime na....

9 komentářů:

  1. O tomhle anime buďto jsem ještě neslyšela, nebo jsem si ho nevšimla. Anotace nevypadá špatně, i když nevím, jestli by mě to na první pohled zaujalo. Z jiného úhlu pohledu u postav bývám ráda, když jsou alespoň trochu reálné, takže to by bylo za mě asi plus. Nemám ale ráda konce bez vysvětlení, takže to by to plus zase smylo :D No nevím, zní to zajímavě, ale já jsem asi přece jen spíš na ty akční žánry :)
    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě většinou taky, ale tohle mě chytlo i bez přemíry akce ^^

      Vymazat
  2. Já teď na anime poslední dobou dost kašlu. Nevěřila bych, že mě to někdy omrzí, bohužel, stalo se. Tohle anime si ale asi na to-watch seznam připíšu a kdyžtak ho zkouknem v létě s kamarádkou na našem letním ultra anime maratonu, který plánujem už tak od poloviny února. :D Jinak super recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ell: tohle anime jsem asi před třemi dny dokoukala (v čj a bez speciálů, no)a máš pravdu. Jednak to není nic velkého a postavy z kokoro vs. postavy ze sao jsou témĕř to stejne. No a mám docela radost, že koukáš na podobná anime jako já! A v úvodním obrázku Yato z Noragami.... rozhodne se musím o anime rozepsat v dopise. No a moc hezká recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chci jen velmi jemně upozornit... To není Yato

      Vymazat
    2. Ell: Teď si úplnĕ nejsem jistá, jestli už jsem vážnĕ tak natvrdlá (:D), že si pletu postavy z různých anime, nebo jsem jen přehodila jméno. Trochu jsi mĕ zmátla. Takže jestli to není Yato, tak ho docela připomíná :)

      Vymazat
    3. Yata připomíná to jo a opravdu dost, ale je to Nezumi z No.6 :)

      Vymazat
    4. Ell: Tak to jo :) Tohle anime jsem ještĕ nevidĕla, takže se na nĕj musím mrknout :)

      Vymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Nezapomeňte nám napsat, jak se vám článek líbil a nechat odkaz na svůj blog :)